geen vonk Kymco agility e4

Fagi

Member
ik heb een kycmo agility met 7000 op de klok. het betreft een e4 type. Tot gisteren deed hij het goed. Vandaag geen vonk meer. dit heb ik gecontroleerd door de bougie aan het klependeksel te leggen met de bougie dop erop. Heb ook een andere bougie/bobine geprobeerd ook dit werkt niet. Iemand misschien enig idee waar het aan kan liggen.
 
Advertisement - register to remove this

Ik vind het volgende in een handleiding.
Ik weet niet of het helpt bij jou, is wel te proberen:
Startonderbreking
Uw scooter is uitgerust met een veiligheidsvoorziening die de ontsteking en de brandstofpomp uitschakelt om de motor te stoppen als de scooter is omgevallen.
De hoekdetectiesensor van dit systeem moet eenmaal worden gereset als de scooter rechtop is gezet of de motor niet opnieuw wil starten.
Als u de motor herstart, moet u de contactschakelaar in de 'OFF' stand zetten en dan weer terugdraaien naar "ON". U kunt de scooter vervolg op de normale manier starten.
 
Controleer de stekkers of ze goed contact maken en massa verbindingen controleren.
En de afstand van de pickup spoel ten opzichte van het nokje op het vliegwiel controleren, mag niet te groot zijn.
Spoelen achter het vliegwiel controleren en stekkers ervan.
 
Als je zelf weet dat het na het plaatsen van een varioring is gebeurd heb je dan de carterkap er nog eens vanaf gehaald en kijken of je misschien een kabeltje losgetrokken hebt?
Bekabeling controleren in de buurt van de kap?
Wat heb je nog meer eraan gedaan tussen de tijd dat hij nog ging en hij het niet meer deed?
 
Ik heb de carter kap er weer afgehaald en alles stekkertjes bekeken. Er lopen geen stekkertjes in de buurt dus dat zou bijna niet kunnen. Ik heb wel dit onderdeel gevonden. Heb alleen geen idee wat het is. Iemand misschien enig idee
 

Attachments

  • 667AEDB7-1D9E-4F01-9A19-F3EEF5F89678.jpeg
    667AEDB7-1D9E-4F01-9A19-F3EEF5F89678.jpeg
    77.3 KB · Views: 24
de ecs word wel besproken in dat topic. Er staat alleen niet waarvoor dit kastje dient.

Het staat er wel, echter niet in grote lijnen...
Op het elek-schema staat deze unit omschreven als een capacitor.
Zoals Sparky al opmerkte is dit gewoon een condensator welke (piek-)spanning opvangt en afregelt naar aarde/massa.
(dit is nochtans wat we denken dat dit onderdeel doet)

Het originele Kymco (genuine) part heeft als nummer: 31610-ACH5-E10 en staat ook te boek als een condensator.
 
Last edited:
Ik vermoed van wel, het kastje zit immers bijna overal tussen v.w.b. de plusdraad.
Op het schema gaat/loopt de rode draad (groen is aarde/massa) naar een aantal onderdelen en schakelaars.
O.a. contaktslot, accu, spanningsregelaar, startrelais met een 2 tal zekeringen ertussen.
De rode draad loopt zelfs geheel tot aan de bobine wat sterk doet vermoeden dat dit wel van invloed is v.w.b. een mooi vonkende bougie.
 
Last edited:
zou dit onderdeel de ontsteking kunnen beïnvloeden ?
Dit onderdeel zit er niet voor niks.
Door het ontbreken van dit onderdeel krijg je alle piekspanninkjes die uit de spanningsregelaar komen direct op de voeding van de ECS unit, vooral als de accu niet geheel in orde is.
Hierdoor kan de ECS unit slecht gaan werken of zelfs defect raken.
Dus het is zaak om de connector te zoeken waar deze condensatorunit op aangesloten hoort te zitten en de boel weer origineel te maken.
Dit neemt echter niet weg dat bij het afwezig zijn van deze unit je helemaal geen vonk zou moeten hebben.

Een andere vraag, is de zekering wel in orde?
 
Ik heb het onderdeel zelf ontkoppelt. Ik heb de accubak geopend om de zekeringen te checken. Neem aan dat er nergens anders zekeringen zijn? Ik kwam tot de conclusie dat er water naar binnen gedrongen is. Vandaar dat ik verdenk dat dit de boosdoener is
 
Alle zekeringen gecontroleerd. Het deel achter de koelkap zat wat roest. Dit heb ik ook allemaal weggeschuurd. Krijg hem alleen nog steeds niet gestart. Iemand nog ideeën?
 
Back
Top