Geen vonk bij ombouw 2 takt naar 4 takt

Rich070

Well-Known Member
Beste iedereen,

Ik ben bezig met een 2 takt ombouw naar 4 takt van een aprilia sr 50 r. Het blok zit er onder (Vespa sprint/primavera blok), draadboom zit erin. Probleem nu is dat ik geen vonk krijg. Ik heb alles nagecheckt voor de zekerheid zelfs signaaldraad los van het contact gemaakt, van alles geprobeerd maar nog niks. In principe zou de cdi/bobine en de spannigsregelaar goed moeten zijn. Het blok had namelijk maar 700km gelopen en het ziet er gloednieuw uit dus ik verwacht niet dat deze stuk zijn. Wel moet ik zeggen dat ik tijdens het leggen van de kabelboom een paar keer storing heb gemaakt voor langere tijd door perongeluk stroom te zetten op de voorlichten ( die zijn aangesloten op de ontsteking). Dit wist ik doordat ik een zacht brommend geluid uit de ontsteking (vliegwiel) kreeg. Alles is goed geaard electrische start knipperlichten etc werken. De kappen zitten er nog niet op dus de verlichting zit nog niet aangesloten en ik heb ook nog geen dashboard en ik gebruik ook nog een 2 takt batterij. Ik weet niet of dit een verband heeft met elkaar. Bij het kicken/electrisch starten wilt het licht ook niet branden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
 
Advertisement - register to remove this

CDI en bobine zou ik persoonlijk vervangen voor een 4-takt versie.. Op het oog kan hetzelfde lijken.. Maar de gebruikte techniek kan anders zijn.. De CDI van een 4-takt is zoiezo anders dan van een 2-takt. Omdat een 4-takt motor heel anders draait dan een 2-takt motor.. 2takt = 2 krukas omwentelingen voor een complete cycles, 4-takt heeft 4 slagen nodig.. Een 4-takt cdi is dus anders getimed.
 
CDI en bobine zou ik persoonlijk vervangen voor een 4-takt versie.. Op het oog kan hetzelfde lijken.. Maar de gebruikte techniek kan anders zijn.. De CDI van een 4-takt is zoiezo anders dan van een 2-takt. Omdat een 4-takt motor heel anders draait dan een 2-takt motor.. 2takt = 2 krukas omwentelingen voor een complete cycles, 4-takt heeft 4 slagen nodig.. Een 4-takt cdi is dus anders getimed.
Bedankt voor je reactie. Ja alles komt van een 4 takt. De hele kabelboom komt van een 4 takt scooter. Ik heb hier geen 2 takt onderdelen op gebruikt.
 
Back
Top