Geen vonk bij honda sfx

leonvisser

New Member
Hallo,

Ik heb 2 honda's sfx.
De ene was starten en lopen maar nu doet hij het niet meer. Bougie is goed, bobine weet ik niet. Nu wil ik aan de ingang van de bobine meten. Omdat deze in plastic hangt zitten daar twee draden. Watvoor signaal moet hier opkomen te staan? En hoe meet ik dat zodat ik kan zien of het probleem voor of na de bobine zit.
Ik heb met een spanningszoekrr al geprobeerd maar die begint niet te branden.
Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik test een bobine altijd als volgt.

Neem de draad los van de bobine die naar de cdi loopt.

Sluit dan op deze plaats, op de bobine, een draad aan die lang genoeg is om naar de pluspool van de accu te reiken.

Draai de bougie uit de cilinder en laat de bougiekap aangesloten.

Draai een draad rond het schroefdraadgedeelte van de bougie en maak de andere kant van die draad ergens aan het motorblok vast, of leg de schroefdraad tegen de cilinder zodat deze massa maakt.

Tik dan heeeeeel even met de aan de bobine vastgemaakte draad de pluspool van de accu aan.

De bougie moet nu vonken, doet hij dat niet en je weet zeker dat de bougiekabel, bougiekap en bougie in orde zijn, is de bobine defect.

Houdt nooit de draad te lang tegen de pluspool anders verbrandt de primaire wikkeling van je bobine!!!!

Je kunt ook eventueel de bobine meten met een multimeter.

De primaire zijde is een paar tiende Ohm, de secundaire zijde een paar Kilo Ohm.
 
Back
Top