it's_A_Lex
Don't blame the messenger
(30/7/2020) PROBLEEM OPGELOST, HET WAS DE CDI DIE HET NIET DEED
Goedendag forumleden,
Recentelijk heb ik een scooter gekocht om aan te sleutelen.
Toen ik de scooter in de tuin had gezet ging ik hem testen op vonk dmv de kick-start, wat resulteerde in een vonk.
Dus een andere accu erin gezet en met de elektrische start liep de scooter.
Echter na het stationair draaien van enkele minuten begon ik met een test rit in de straat, alles ging goed tot ik ging afremmen om om te keren.
Ik hoorde "plof" en niet meer aan de praat te krijgen.
De bougie zelf vonkt nog wel (op een andere scooter getest) en de carburateur krijgt brandstof en lucht.
En verder heb ik een aantal metingen gedaan (zie bijlage, hopelijk is het duidelijk en overzichtelijk opgeschreven).
Mijn vermoeden is dat de CDI (AC model) het niet meer doet en dus vervangen moet worden.
Hebben jullie nog andere vermoedens waaraan het kan liggen?
Meer info scooter:
- blok:139QMB
- model HT50QT-29A
- KM stand is 7500km +++ (km-tellerskabel is kapot)
- geen onderhoudsboekje aanwezig
Edit:
De aarde-punten in de tekening moeten 1 ohm zijn ipv 16 a 17 Ohm
De weerstand van de multimeter is 0,8 Ohm
Goedendag forumleden,
Recentelijk heb ik een scooter gekocht om aan te sleutelen.
Toen ik de scooter in de tuin had gezet ging ik hem testen op vonk dmv de kick-start, wat resulteerde in een vonk.
Dus een andere accu erin gezet en met de elektrische start liep de scooter.
Echter na het stationair draaien van enkele minuten begon ik met een test rit in de straat, alles ging goed tot ik ging afremmen om om te keren.
Ik hoorde "plof" en niet meer aan de praat te krijgen.
De bougie zelf vonkt nog wel (op een andere scooter getest) en de carburateur krijgt brandstof en lucht.
En verder heb ik een aantal metingen gedaan (zie bijlage, hopelijk is het duidelijk en overzichtelijk opgeschreven).
Mijn vermoeden is dat de CDI (AC model) het niet meer doet en dus vervangen moet worden.
Hebben jullie nog andere vermoedens waaraan het kan liggen?
Meer info scooter:
- blok:139QMB
- model HT50QT-29A
- KM stand is 7500km +++ (km-tellerskabel is kapot)
- geen onderhoudsboekje aanwezig
Edit:
De aarde-punten in de tekening moeten 1 ohm zijn ipv 16 a 17 Ohm
De weerstand van de multimeter is 0,8 Ohm
Last edited: