geen vermogen uit stage6 racing?

ik heb zelf vroeger ook wel eens een probleempje gehad(had getest bij pronk) kreeg er niet meer uit dan 18 pk(speedsetup)alles geprobeerd totdat we toevallig het spruitstuk vervingen gelijk ongeveer 5 pk erbij,je merkt t niet maar zit er wel,idee ms om visueel te kijken(scheuren enz) en anders ff een andere proberen.
 
hallo,

ik heb inmiddels weer het 1 en ander geprobeerd,wel een boel verschillen gezien alleen kwa top vermogen niet heel erg veel opgeschoten.

eerst een c21 geprobeerd,je kon goed zien dat de c21 nog iets langer door blijft gaan wat toerental betreft maar maakt voor het topvermogen weinig uit.

ik heb ook een malossi eprom ontsteking er op gezet om te kijken of het toch mischien de ontsteking is,
hiermee merk ik wel het grootste verschil en dan met name het karakter veranderd aanzienlijk,ook ben ik een redelijke dip kwijt die er met de twins pvl wel inzit.
maar ook hier weer geen hele erge veranderingen in het topvermogen.;(

met de onsteking heb ik ook nog wat geprobeerd met het veranderen van de voorontsteking.
ik ben begonnen met 2.25mm dit is standaard voorgeschreven door malossi geloof ik.
en daarmee een paar runs gemaakt.
daarna de ontsteking op 3.25 dit gaf wel een verbetering kwa topvermogen.

is er nog iemand die nog ideen heeft ik hoor het graag

gr sander#21
 
je gaat ook sobw rijden tog?

waarom verkoop je je stage 6 cilinder niet en scharrel je ergens een nette 2dehands speed op , gelijk constanter vermogen en dan zul je redelijk mee kunnen draaien

sturen kun je iig wel , nu alleen nog een goeie brommer
 
heey ja dat is idd waar dat een speed een stuk constanter zal blijven alleen vind ik het technische gedeeltje van het racen ook erg leuk,en ben ik erg benieuwd waar het nou in zit dat het vermogen er niet goed uit komt.

maar goed ik heb nog het 1 en ander wat ik kan proberen en als het nou echt allemaal niks word dan kan ik alsnog een speed cilindertje overwegen.

maar goed ook met 15pk kun je heel hard gaan.alleen zal ik het gas flink open moeten houden in de bochten-:-

vorig jaar heb ik bijna alle wedstrijden gereden met een pktje of 12 en ik moet toegeven dat dat heel aardig ging maarja op de rechte stukken ben je helemaal niks.

ik ben heel benieuwd hoe het jou vergaat komend seizoen en hoe je scooter er uit ziet.

gr sander#21
 
ik heb hier nog een uitlaat liggen , die ik zelf vorig jaar heb gemaakt , ik heb er met een Stage6 Racing mee gereden.

misschien interessant om een keer te testen.

rijd jij met nou het std spruitstuk :?
 
Last edited:
heey melf ja nou dat zou heel mooi zijn als dat kan!

ik heb al wel een c21 geprobeerd maar goed een opmaat uitlaatje kan natuurlijk voor hele andere resultaten zorgen!

ja ik rij nu idd met een standaard spruitstuk,kheb deze al wel aan gepast zodat alles pas is en mooi in elkaar over loopt.

heb jij mischien nog een idee wat we kunnen proberen?

gr sander#21
 
hoe heb je dat nu met je filter dan? lijkt me aardig lastig zo?

ik zou sowieso een recht spruitstuk erop zetten.

C21 is toch wel 1 van de hoogst scorende productie uitlaten , C30 kan ook veel vermogen leveren.

de uitlaat van mij zat met een Speed cilinder op 21,7pk , maar wel met een 28mm volgens mij.

we kunnen het eens proberen , jij woont toch in Assen?
 
heey, nou met het filter kan het prima zo,niet echt problemen mee.
ja de c21 is idd een goed presterende uitlaat maar ik merk gewoon vrij weinig verschil.

ja ik woon in assen mischien dat we hem een keer kunnen testen ik heb men scooter bij de scootershop hier in de buurt staan waar ik vrij kan banken.

dan kun je ook gelijk zien wat je uitlaatje doet.

gr sander
 
hallo,

ik heb inmiddels weer het 1 en ander geprobeerd,wel een boel verschillen gezien alleen kwa top vermogen niet heel erg veel opgeschoten.

eerst een c21 geprobeerd,je kon goed zien dat de c21 nog iets langer door blijft gaan wat toerental betreft maar maakt voor het topvermogen weinig uit.

ik heb ook een malossi eprom ontsteking er op gezet om te kijken of het toch mischien de ontsteking is,
hiermee merk ik wel het grootste verschil en dan met name het karakter veranderd aanzienlijk,ook ben ik een redelijke dip kwijt die er met de twins pvl wel inzit.
maar ook hier weer geen hele erge veranderingen in het topvermogen.;(

met de onsteking heb ik ook nog wat geprobeerd met het veranderen van de voorontsteking.
ik ben begonnen met 2.25mm dit is standaard voorgeschreven door malossi geloof ik.
en daarmee een paar runs gemaakt.
daarna de ontsteking op 3.25 dit gaf wel een verbetering kwa topvermogen.

is er nog iemand die nog ideen heeft ik hoor het graag

gr sander#21

Zoals ik eerder al zei gaat een ontsteking je niets opleveren, het wisselen van uitlaatjes ook niet mits de huidige ergens dicht zit. Je hebt ergens een probleem in je blok zitten denk ik eerder en die moet je oplossen.

Die malossi ontsteking moet je trouwens DIRECT weer terugzetten richting de 2,25mm want ik kan je garanderen dat je met een voorontsteking van3,25 je binnen no-time een gat in je zuiger hebt. Ik zou zelf 2,3 echt als max houden maar ik heb hem zelf altijd iets later staan (2,15 - 2,25).

Wat Jeffrey ook al aangaf kan je ook nog controleren, hij heeft een keer bij mij getest en we bleken 5 pk te verliezen omdat het blok ergens valse lucht trok.
 
Ik zou als eerste zowieso een lektester op je blok zetten, misschien heb je verschillende carterhelften op ergens een gaatje zitten.

Is je mengsel wel fatsoendelijk trouwens? Ontsteking en uitlaat heb je geprobeerd zie ik.

Verder eens je vertanding wisselen.
 
nou ik denk zelf niet dat het valse lucht is ik heb nu onder men jog een ander setje carters zitten omdat ik vorig jaar met een dd blokje reed.
en dit zit allemaal netjes in elkaar.

verder is eigenlijk alles nieuw en netjes dus valse lucht lijkt mij geen optie in dit geval.

en wat betreft het mengsel,ja deze is goed ik heb ook met sproeiers als het 1 en ander geprobeerd maar dat staat nu goed.

ik ga morgen verder om eens te kijken wat er nog te vinden valt in de overbreging,mischien een ander v-snaartje proberen.

eigenlijk is de conclusie dat wat ik ook verander het vermogen nu niet boven de 14pk geblokkeerd uit te krijgen is.

wel veranderd er een boel kwa karakter dmv een andere onsteking,andere cilinder,andere uitlaat,verschillende maten sproeiers andere afstelling ontsteking.
maar gewoon tot 14 pk en dan lijkt het afgelopen ik ga proberen om morgen een paar grafieken te posten van de runs die ik maak met de verschillen er in.

gr sander21#
 
Ik zou als eerste zowieso een lektester op je blok zetten, misschien heb je verschillende carterhelften op ergens een gaatje zitten.

Is je mengsel wel fatsoendelijk trouwens? Ontsteking en uitlaat heb je geprobeerd zie ik.

Verder eens je vertanding wisselen.

dit doe ik inderdaad ook , ik doe het eigenlijk altijd als ik een blok in elkaar zet (teminste , met dergelijke setups :p)

ik rijdt zelf ook me 2,25 met de Malossi ontsteking , maar nooit op de bank mee getest.

met wat voor zuigerspeling rijdt je eigenlijk?
 
nou ik denk zelf niet dat het valse lucht is ik heb nu onder men jog een ander setje carters zitten omdat ik vorig jaar met een dd blokje reed.
en dit zit allemaal netjes in elkaar.

verder is eigenlijk alles nieuw en netjes dus valse lucht lijkt mij geen optie in dit geval.

en wat betreft het mengsel,ja deze is goed ik heb ook met sproeiers als het 1 en ander geprobeerd maar dat staat nu goed.

ik ga morgen verder om eens te kijken wat er nog te vinden valt in de overbreging,mischien een ander v-snaartje proberen.

eigenlijk is de conclusie dat wat ik ook verander het vermogen nu niet boven de 14pk geblokkeerd uit te krijgen is.

wel veranderd er een boel kwa karakter dmv een andere onsteking,andere cilinder,andere uitlaat,verschillende maten sproeiers andere afstelling ontsteking.
maar gewoon tot 14 pk en dan lijkt het afgelopen ik ga proberen om morgen een paar grafieken te posten van de runs die ik maak met de verschillen er in.

gr sander21#


dat alles nieuw is is geen garantie dat er niks lek kan zijn ;)

daarnaast , meten = weten , gegevens moet je hebben , niet er klakkeloos van uitgaan dat alles nieuw is en denken dat het goed in elkaar MOET zitten , want dat is niet altijd zo..

vandaar dat er vele meetgereedschappen zijn om dit te controleren!

met DD rijden is zonde , loodzwaar ook en je remt toch weinig met de achterrem ;)
 
Last edited:
heey het klopt ik ben met je eens dat meten weten=!

alleen zou het wel puur toeval zijn dat zowel bij het dd carters als nu met het sd carter valse lucht het probleem zou zijn.

maar ik ga het toch even goed bekijken om zeker te zijn dat dat het niet is.

ja ik heb al verschillende squis afstellingen geprobeerd,ik ben begonnen met 0,5mm maar heb ik middels de squis verzet naar 0,7mm om te kijken of dit wat uitmaakt,het enige voordeel wat ik hiermee boek is dat hij nog een fractie langer doorloopt maar ook maakt dit voor het vermogen niet zo zeer uit.

je zou haast gaan denken dat hij wel vermogen leverd maar dit door de overbrenging niet goed kwijt kan.
ik ga vandaag even goed naar de overbrenging kijken en wat andere onderdelen proberen.

alvast thanxx voor de hulp

gr sander#21
 
heey, nee ik blokkeer nog gewoon op de poulies dmv een alu busje.
ik heb hem zo afgesteld dat hij tussen de 70 en 80 km/h vast zit.

maar ik heb vandaag een aantal dingen geprobeerd.
het was duidelijk dat hij zijn topvermogen toch eigenlijk pas leverde boven de 14000rpm.
en eigenlijk zou hijdat moeten doen tussen de 13 en de 14000rpm zeker met een 19mm carburateur.

das ik ben begonnen met nog een keer te meten zoals hij was.
daar kwam ongeveer een 13 pk uit maar met een redenlijke dip en een behoorlijk kleine powerband.

daarna zijn we begonnen met de uitlaat iets te verlengen eerst met 10mm,dit leverde een redenlijk resultaat ong 1pk.
daarna nog een busje van 5mm er bij tussen,en ook dit was weer positief nog ongeveer een halve pk.

dus de conclusie is eigenlijk dat het vermogen in een te hoog toerengebied zat.
door de uitlaat te verlengen verleg je dus je vermogen naar een wat lager toerental.

we zitten nu al met al op 14.5 pk geblokkeerd en zal ongeveer een 15,5pk op rollen zijn.

we hebben de squis nu nog wel op 0,7mm staan dus dit wil ik nog terug zetten naar 0,5 en dan kijken of dit nog wat doet.

ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

gr sander
 
als het vermogen op een hoger toerental zit zou je dit gewoon moeten meten..

de squish geeft echt geen 4 pk verschil..

wat zijn eigenlijk de timingen van de cilinder?

mijn eigen Stage6 Racing zat op een timing van 197 graden uitlaat , 130 spoelpoorten , met mijn eigen uitlaat =draaide dit zo'n 13,800 a 14.000 tpm , en reedt prima , dit heeft ook 14,400 tpm gedraaid , dit bleef ook goed lopen (iets teveel eigenlijk) , het kan prima lopen op het circuit , maar juist op de testbank kun je zien welk toerental dat de scooter moet draaien , het kan dus niet zo zijn dat het max vermogen op een te hoog toerental op de bank niet naar voren komt , het zal alleen niet zo prettig rijden op het circuit waarschijnlijk.

en ik zou een keer anders gaan testen , bijv. met een ring in de vario.
 
Last edited:
Back
Top