geen vermogen uit stage6 racing?

sanderr91

Well-Known Member
hallo,
ik hoop dat ik mijn onderwerp hier juist heb geplaatst.
het gaat om het volgende, ik heb afgelopen jaar sbo stage6 cup gereden.
ik heb gereden op een aprillia sr met dus een minarelli blok.

nou is het probleem zoals de titel al vermeld dat wat ik ook verander het vermogen niet omhoog wil!

setup is alsvolgd:

cilinder stage6 racing 70cc
uitlaat stage6 r1400
krukas stage 6
ontsteking twins pvl
carburateur dellorto 19mm black
membraan malossi vl14
spruitstuk orgineel
vario malossi mhr 2005
malossi snaar
koppeling stage6
overange poulies
13/44 vertanding.

ik heb ook nog een behoorlijk getunde cilinder liggen ook een stage6 racing
dit is gedaan door TTE.

ik heb al bijna alles geprobrobeerd maar ik blijf steken bij een 13 pk aan het achterwiel.
overigens is dit wel een heel erg nette 13 pk en een zeer vlakke lijn.

ik heb tijden de meting zowel geblokkeerd als met vario getest!

is er iemand die hier mischien enige ervaring mee heeft of iets gelijks heeft gehad.

ik hoor heel graag van jullie

thanxx

sander
 
Advertisement - register to remove this

hallo,
ik hoop dat ik mijn onderwerp hier juist heb geplaatst.
het gaat om het volgende, ik heb afgelopen jaar sbo stage6 cup gereden.
ik heb gereden op een aprillia sr met dus een minarelli blok.

nou is het probleem zoals de titel al vermeld dat wat ik ook verander het vermogen niet omhoog wil!

setup is alsvolgd:

cilinder stage6 racing 70cc
uitlaat stage6 r1400
krukas stage 6
ontsteking twins pvl
carburateur dellorto 19mm black
membraan malossi vl14
spruitstuk orgineel
vario malossi mhr 2005
malossi snaar
koppeling stage6
overange poulies
13/44 vertanding.

ik heb ook nog een behoorlijk getunde cilinder liggen ook een stage6 racing
dit is gedaan door TTE.

ik heb al bijna alles geprobrobeerd maar ik blijf steken bij een 13 pk aan het achterwiel.
overigens is dit wel een heel erg nette 13 pk en een zeer vlakke lijn.

ik heb tijden de meting zowel geblokkeerd als met vario getest!

is er iemand die hier mischien enige ervaring mee heeft of iets gelijks heeft gehad.

ik hoor heel graag van jullie

thanxx

sander

Setup lijkt te kloppen.

Slipt niet gewoon je v-snaar of koppeling?
Heb zelf ooit gezien bij blokkeerruns dat we nooit boven de 18 pk kwamen. Maar bij de 18 pk begon de koppeling dus gewoon te slippen.

Ook zou het een kapotte ontsteking kunnen zijn, maar dat heb je zo getest.
 
Dus als ik het goed begrijp heb je 2 verschillende cilinders getest?
Wat heb je nog meer getest?
Dat is namelijk erg belangrijk om te weten.

Naast de punten van MSSH komt de uitlaat als eerste in me op.
Of is het een vrij nieuwe pijp? Anders eens vervangen voor een andere r1400 indien mogelijk.
 
heey,
nou ik heb de volgende dingen getest:

r1200 en r1400
standaart st6 r en een behoorlijk getunde versie.
voor ontsteking heb ik ook geprobeerd maar ook dit haalt niks uit.
ander membraan van een standaard vl14 en een volledig opengewerkte.
ook heb ik kleine dingen zoals sproeiers en rollen geprobeerd

bij al deze dingen zie ik wel kleine veranderingen maar dit is echt maar minimaal!

ja ik heb zelf ook al zitten denken aan de overrange dat daar toch iets slipt of iets dergenlijks.
ik heb helaas nog geen testbank uitdraai bij de hand anders had ik deze er even bij gepost.

en wat is volgens jullie de beste manier om een geblokkeerde meting te doen??
ik doe dit zelf door de druk veer te vervangen door een bus.

gr sander
 
Om even op het uitlaatverhaal in te haken.. ik heb nog nooit een uitlaat van hetzelfde type gehad die vijf pk beter dan een andere was.. uit een standaard stage 6 cilinder moet afhankelijk van het spul wat er verder opzit toch wel een goede 16-18 pk geven.. ik zou het zelf eens in de ontsteking/cilinder( zuiger speling etc squish etc)/ carter zelf zoeken( valse lucht oid?)

Succes
 
Geblokkeerd meten doe je met een blokkeerset.. en amders op de oude manier met een vario ring in de vario zelf... Wat jij noemt heb ik nog nooit gehoord
 
een vreemde vraag maar is wel de spoeling in het carter aangepast?

vroeger bleef ik ook bij een 14/15 pk hangen tot de spoeling naar de spoelkanalen aangepast werd.
 
het is idd beter om met een echte blokkeerzet te testen deze heb ik alleen zelf niet maar goed.
opzich werkt deze meting goed zal zeker niet zo betrouwbaar zijn als de *echte* manier.

de spoeling van zowel de cilinder als die van de carters zijn aangepast en heb ook al een ander setje carters geprobeerd maar dit haalt ook niks uit!

ik ga vanmiddag nog even een blik werpen op de overbrenging samen met tom van TTe tuning om te kijken of dit mischien iets uit kan halen.

en ja de uitlaat zou een optie kunnen zijn maar ik zie ook geen enorme contrasten tussen de 12 en de 1400 althans op mijn blok dan en dit zou er naar mijn idee wel moeten zijn.

ik laat zo snel mogenlijk even weten als ik verandering zie


alvast bedankt voor de reacties

gr sander
 
Als alles wat je doet altijd het vermogen op 13 pk houdt dan is het slip in mijn ogen.

Ergens verlies je het vermogen en dan is met 90% zekerheid de overbrenging. Ik gok nog altijd op je koppeling uitgaande van je verhaal.
 
:)ik heb inmiddels iets meer vermogen en dit terwijl hij geblokkeerd is:x

ik heb een bus gedraaid die op de plek van de drukveer komt.
dan zwaardere rollen er in en testen.
ik ziten nu op ongeveer 13,5 pk dit houd in dat het grootste probleem toch in de overbrenging zitten moet,omdat ik op rollen slechts 12 a 12,5 pk scoorde.
ik ga morgen verder om te kijken of ik mijn voorontsteking mischien eens moet gaan veranderen.
ik heb een twins pvl en hij staat nu op 5 mm maar het schijnt dat deze wel op 6.2 staan mag iemand ervaring met twins pvl????

gr sander
 
Vind je riem en je krukas echt niet prettig hoor.
Poulies blokeren en gewichten in de vario....

Nu wil hij die riem constant hoger drukken terwijl dat niet gaat.
Beter zet je een bus tussen de vario en de drukplaat.
 
heey nou het is volgens TTE tuning wel de beste manier op te testen.
deze jongens rijden met echt super dikke vermogens en nu ook met hun 2 cilinder testen zij op de manier hij heeft ook de getande riem geprobeerd en ook de vario bus getest maar deze bleek niet zo effectief.

maar iedereen heeft hiervoor zijn eigen manier natuurlijk en het is zo dat ik test op een bank met een rol van 400 kilo ipv 200 kg rol.

thanx voor alle reacties!:p:p
 
Vind je riem en je krukas echt niet prettig hoor.
Poulies blokeren en gewichten in de vario....

Nu wil hij die riem constant hoger drukken terwijl dat niet gaat.
Beter zet je een bus tussen de vario en de drukplaat.


Wat denk je dat er gebeurt als een scooter uit de vertanding loopt?:!
 
maar iedereen heeft hiervoor zijn eigen manier natuurlijk en het is zo dat ik test op een bank met een rol van 400 kilo ipv 200 kg rol.

Als hij goed is ingesteld, moet dat geen ene kut uitmaken. Als je hem goed hebt ingeregeld, zou ik me zorgen maken en eens wat vergelijk doen met de gasten van TTE...
 
Klinkt idd als een over probleem in de overbrenging, als Tommy het carter + cilinder heeft gemaakt zit dat gedeelte vast wel goed. Ontsteking en uitlaat ga je zeker geen 5+ pk mee winnen tenzij er een prop oid in de pijp/demper zit. Probeer hem idd eens op een andere manier te blokkeren, is de bus in de poulies wel goed? Gaan de poulies echt helemaal open? Strakke lijn met 13pk klinkt wat mij betreft als een snaar die slipt en/of niet helemaal bovenin de vario komt.
 
Hij heeft vandaag weer wat gebankt en heb hem geholpen met goed blokkeren van de meting, en dat zit nu goed. Hij meet op een oud type tovami van meer dan 10 jaar oud inc de oude software, is dus zonder toerentalmeting en dergelijke, en is uit ervaring vrij negatief in verhouding met nieuwere type banken. Vermogen zal zoals het er nu uitziet op 15-16pk uitkomen op deze tovami. Is nog niet wat het moet zijn, maar er is zeker nog ruimte voor verbetering en lang niet alles is getest:)
 
Hij heeft vandaag weer wat gebankt en heb hem geholpen met goed blokkeren van de meting, en dat zit nu goed. Hij meet op een oud type tovami van meer dan 10 jaar oud inc de oude software, is dus zonder toerentalmeting en dergelijke, en is uit ervaring vrij negatief in verhouding met nieuwere type banken. Vermogen zal zoals het er nu uitziet op 15-16pk uitkomen op deze tovami. Is nog niet wat het moet zijn, maar er is zeker nog ruimte voor verbetering en lang niet alles is getest:)

Dat klinkt al beter, 15-16 pk is een wat normalere score. Ik ben ook wel eens met een mina s6 blok bezig geweest maar ondanks een hele dikke cilinder bleven de scores achter in vergelijking met mijn piaggio blokken. Waar de truc hem precies in zit weet ik nog steeds niet helemaal want heb er daarna niet veel tijd meer in gestoken. Overigens geven de oude tovami's idd al gauw 2 pk minder aan dan exemplaren met de nieuwe software :)
 
oke nou dan zitten we dan op 17 18 pk haha.
nee het lijkt nu de goede kant op te gaan met de scooter.
ik heb gister nog even het 1 en ander geprobeerd met de ontsteking,ik heb deze bij alle vorige metingen op 5mm gehad.
ik heb hem gister eerst op 6mm gezet hier werd het eigenlijk alleen maar minder van.
daarna ook nog 4mm geprobeerd,het andere uiterste ook dit gaf eigenlijk alleen een negatief resultaat.
dus ontsteking gewoon op 5 lijkt vooralsnog het beste te zijn.

heb ook met mijn carburateur nog wat geprobeerd omdat hij iets wat arm liep.
dus grotere sproeier dit leverde gelukkig wel een wat positief resultaat:p

we gaan nu het uitlaten verhaal er maar eens bij halen om te kijken wat we hier nog mee kunnen doen.
aangezien ik dit jaar sobw ga rijden is een stage6 pijp niet meer verplicht en zou dus een c21 een mooie optie kunnen zijn mits deze goed presteerd natuurlijk.
heeft iemand anders nog sugesties voor uitlaatjes?
ik heb het topvermogen op het moment tussen de 13 en 14000 rpm liggen.

alvast bedankt

gr sander#21:)
 
Op piaggio lopen de malossi uitlaatjes heel erg mooi op een stage6 cilinder maar op minarelli zou ik ook eerder dan een c21 neigen denk ik.
 
Back
Top