Ik begin langzaam aan de hoop op te geven maar hier de laatste thread hopelijk. Heb dus iemand met echte expertise nodig. Ik had dus problemen met mijn koppeling dacht ik, omdat die maar een paar km/u ging. 5 dagen mee geprutst en geen oplossing gevonden dus gegaan naar een garage die volgens mijn maten goed was met opgefokte scooters.
4 dagen later komt de man tot de conclusie dat mijn vario en koppeling te zwaar zouden zijn voor de setup en bedoeld was voor MHR blokken (Stage6 R/T Overrange). 85€ kwijt voor dit en wat andere nagekeken dingen
Dus neem ik de aerox terug naar huis en zet er een malossi multivar en een malossi delta clutch op. Met lichtere rollers dan mijn oude gietijzer 50cc blok. Nu heb ik dus nog steeds hetzelfde probleem, en ben ik heel wat geld lichter. Heeft nu wel iets meer koppel maar volgas nog steeds rond de 5km/u
Dus hier mijn vastellingen:
Blok maakt hoge toeren zonder vario, en met alles er op maar een paar duizend, tenzij ik de trekveren super strak zet maar dan grijpt de koppeling helemaal niet aan.
Huidige setup: Barikit 75cc aluminium modular.
Malossi multivar 5g
Malossi delta clutch witte trekveren witte drukveren
21mm dellorto DS 104 sproeier (niet te rijk) + powerfilter
Std spruitstuk en membraan lopend overgezet van oude blok
Er is niks mis met de ontsteking want is nagekeken door de garage en werkt op m’n andere blok perfect toen ik die testte.
Zelfde probleem met vervroegde spie.
Ook is de cyl en zuiger in goede staat geen krassen heeft gewoon compressie start 1e kick.
Zit lichte roest op de krukas. Blok was gebruikt op het circuit en heeft daarna 8 jaar stil gestaan zonder compressie maar had m weer lopend gekregen
Ik kan foto’s of video’s van het blok lopend of de staat van de cylinder laten zien als dat helpt
"Dus hier mijn vastellingen:
Blok maakt hoge toeren zonder vario, en met alles er op maar een paar duizend, tenzij ik de trekveren super strak zet maar dan grijpt de koppeling helemaal niet aan"
Wat jij beschrijft in je bericht heb ik een keer gehad bij mijn broertje...
Die kocht een metrakit 70cc. De cilinder wat 15k moest beuken.. bijpassende uitlaat van metrakit. Complete Malossi overrange erop gezet..
Dat tiefus ding had hetzelfde.. zonder vario draaide alles goed. Vario erop en je ging erop zitten om weg te rijden. Kwam het niet van de plaats af. Alle mogelijkheden wat betreft koppeling tot aan een originele aan toe geprobeerd. Vario's geprobeerd, andere uitlaten geprobeerd en niets werkte.
Het probleem was de cilinder.. die hadden ze verkloot met het frezen. De cilinder had geen power..
Stage 6 racing toen erop gezet met een c21 en het blok liep vanaf de eerste kick perfect.
Als je alles hebt geprobeerd , zoals je beschrijft dan flikker er maar is een andere cilinder erop. 3 weken geleden bij een zaak hier in de buurt exact hetzelfde met een airsal 70. Dagen druk, niets kon je zien aan de cilinder en ze zetten er een mhr replica erop en het was gelijk goed.
Wat voor uitlaat gebruik je eigenlijk voor die barikit cilinder?
Wat bedoel je met je blok had geen compressie? Neem aan je cilinder? Hebben ze erin lopen frezen?
Hoe weet je dat je carb/sproeier goed is terwijl die niet eens van de plaats wilt komen?