Geen vermogen en ratelend geluid

J33n

New Member
Hallo, ik ben nieuw op dit forum dus ik stel me eerst even voor. Ik ben jean en bezit een 4 takt peugeot v-clic. Deze heeft een probleem en ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen. Ik heb soortgelijke problemen op het forum gezien maar met verschillende verschijnselen. Mijn probleem is als volgt.

Mijn scooter is stil gevallen. Tijdens het rijden begon hij zachtjes in te houden om vervolgens stil te staan en maar max 20 te rijden in plaats van 35 met hetzelfde toerental. Uit het carter kwam toen een ratelend geluid. Nadat de scooter stil viel reed hij nog een klein stukje, in combinatie met het ratelende geluid 10 km/u. Nu rijd de scooter helemaal niet meer, hij start wel. Bij gasgeven geeft hij een hard piepend geluid uit de voorzijde van de carter kap en de kickstarter voelt loser dan normaal. Hij achterwiel draait niet mij tijdens het kickstarten. Ook hoor je een rubber achtig geluid bij het kickstarten. Ik dacht persoonlijk dat de v-snaar gebroken is, het achterwiel draait wel dus de vertanding is niet geblokkeerd of iets. Wie kan mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

In de tijd dat je hier een heel verhaal had getypt had je ook even de carterkap kunnen losschroeven en waarschijnlijk had je dan meteen geweten wat er aan de hand was. Ik zeg, doe dat meer eens eerst want wij hebben geen glazen bol waarmee we op afstand in jouw motorblok kunnen kijken.
 
In de tijd dat je hier een heel verhaal had getypt had je ook even de carterkap kunnen losschroeven en waarschijnlijk had je dan meteen geweten wat er aan de hand was. Ik zeg, doe dat meer eens eerst want wij hebben geen glazen bol waarmee we op afstand in jouw motorblok kunnen kijken.
Ik zit op mijn werk tot 20 uur dus dat gaat moeilijk.
 
Hallo J33n,
Ik kan me voorstellen dat je om 20 uur ook wel weer naar huis wilt gaan.
Het lijkt erop dat je de afwijking globaal al hebt gelokaliseerd.
Zit er een scooterzaak in de buurt van jouw werk? Of kan er een handige vriend invliegen?
Denk dat als je de carterkap eraf haalt, het probleem snel duidelijk zal worden. Dat gaat immers maar om een x-aantal boutjes 8 losdraaien. Zodra er iemand mee begint, kun je misschien vervangende onderdelen aanschaffen gedurende openingstijden of gereedschap regelen om eea vast te zetten.
Groet,
 
Ik heb vaker gezien dat er iets was losgeschoten van het kickstart-mechanisme en ergens tegen aan lag te schuren of zelfs de boel blokkeerde.
Dus dit wordt toch om 20:00 uur even de carterkap verwijderen en even kieken.
 
Hallo J33n,
Ik kan me voorstellen dat je om 20 uur ook wel weer naar huis wilt gaan.
Het lijkt erop dat je de afwijking globaal al hebt gelokaliseerd.
Zit er een scooterzaak in de buurt van jouw werk? Of kan er een handige vriend invliegen?
Denk dat als je de carterkap eraf haalt, het probleem snel duidelijk zal worden. Dat gaat immers maar om een x-aantal boutjes 8 losdraaien. Zodra er iemand mee begint, kun je misschien vervangende onderdelen aanschaffen gedurende openingstijden of gereedschap regelen om eea vast te zetten.
Groet,
De scooter blijft een avondje op het werk, morgen ga ik hem ophalen met een busje. Vind het wel vreemd allemaal, het klinkt nu ook ineens alsof er een dynamo met de meedraait als ik naast de scooter loop. Inderdaad morgen ook gelijk de boel open gooien.
Post automatically merged:

Ik heb vaker gezien dat er iets was losgeschoten van het kickstart-mechanisme en ergens tegen aan lag te schuren of zelfs de boel blokkeerde.
Dus dit wordt toch om 20:00 uur even de carterkap verwijderen en even kieken.
Daar dacht ik ook aan, het aparte is dat hij wel start met kickstart, het enige wat is veranderd is dat hij losser zit en je rubber hoort piepen/schuren.
 
De scooter wordt morgen opgehaald, ik heb na het werk niet de kans gehad om in het carter te kijken. Heb niet standaard een dopsleutel set in mijn tas. Vandaag ga ik hem in mijn pauze wel even opengooien met een collega die ook het een en ander over scooters af weet.
 
Hij word opgehaald? Bedoel je door een monteur? Als je een afspraak maakt om iemand anders ernaar te laten kijkt lijkt het me niet zo een goed idee om nog zelf te gaan klooien op het laatste moment.
 
Back
Top