Geen vermogen AGM VX50 uit 2018

kacy

New Member
Wie weet de tip waar ik moet zoeken bij een AGM VX50 uit 2018 met een ECS dellorto systeem waarbij bij de start vermogen is, maar naar een paar seconden weg is
Zie ook onderstaand filmpje waar je hoort dat het vermogen wegvis met vol gas te geven.

 
Advertisement - register to remove this

Dat lampje heeft het nog nooit gedaan sinds ik de scooter heb
Normaliter brandt dit ook niet, gaat alleen knipperen als de ECU een fout detecteerd.
Maar dit lampje moet wel een paar seconden oplichten als je de scooter op contact zet.
Doet dit lampje het dan ook niet?
Hoe lang heb je deze scooter al, want wellicht heeft de vorige eigenaar dit afgekoppeld om eventuele problemen bij de verkoop te verbloemen.

Wel heb ik iets soortgelijks al eens gezien bij een Euro4 scooter waarbij er problemen waren met de speedsensor, het motormanagementlampje gaf toen ook 6 knippers.
 
carb reinigen waaronder natuurlijk sproeiers en luchtkanaaltjes en zeker ook je regelschuif incl. membraan.
kijk ook of de luchtklepjes nog goed aangesloten zitten en de slangetjes niet gescheurd of weg zijn of check meteen algemeen op valse lucht (met remmenreiniger of startpilot, aanstekergas..
verse premium E5 in je tank (erbij) om de boel op te frissen
 
Normaliter brandt dit ook niet, gaat alleen knipperen als de ECU een fout detecteerd.
Maar dit lampje moet wel een paar seconden oplichten als je de scooter op contact zet.
Doet dit lampje het dan ook niet?
Hoe lang heb je deze scooter al, want wellicht heeft de vorige eigenaar dit afgekoppeld om eventuele problemen bij de verkoop te verbloemen.

Wel heb ik iets soortgelijks al eens gezien bij een Euro4 scooter waarbij er problemen waren met de speedsensor, het motormanagementlampje gaf toen ook 6 knippers.
Post automatically merged:

Scooter hebben we sinds augustus en
probleemloos mee gereden tot afgelopen week.(we zonder dat controle lampje) het is mij niet eerder opgevallen.

Ik zag een speed converter bij Amazon voor 12 euro dus kan het altijd proberen.
Het zijn niet de kosten
Post automatically merged:

carb reinigen waaronder natuurlijk sproeiers en luchtkanaaltjes en zeker ook je regelschuif incl. membraan.
kijk ook of de luchtklepjes nog goed aangesloten zitten en de slangetjes niet gescheurd of weg zijn of check meteen algemeen op valse lucht (met remmenreiniger of startpilot, aanstekergas..
verse premium E5 in je tank (erbij) om de boel op te frissen
Dat kan ik ook nog eerst proberen om te kijken of het helpt
 
Ik zag een speed converter bij Amazon voor 12 euro dus kan het altijd proberen.
Het zijn niet de kosten
Volgens mij heb je geen speedconverter bij een Euro4 met een Dellorto ECU, wel als jouw scooter een Rongmao EFI systeem/ECU heeft.
 
carb reinigen waaronder natuurlijk sproeiers en luchtkanaaltjes en zeker ook je regelschuif incl. membraan.
kijk ook of de luchtklepjes nog goed aangesloten zitten en de slangetjes niet gescheurd of weg zijn of check meteen algemeen op valse lucht (met remmenreiniger of startpilot, aanstekergas..
verse premium E5 in je tank (erbij) om de boel op te frissen
zie ook mijn verhaal over e en vergelijkbaar systeem op m'n Kymco, waar m'n regelschuif leek te hangen.
uitleg met plaatjes
hoe is het verder met het onderhoud (olie, bougie, luchtfilter, kleppen stellen (mijn telefoon rammelde uit m'n handen vanochtend dat ik je filmpje bekeek :oops: ))
 
zie ook mijn verhaal over e en vergelijkbaar systeem op m'n Kymco, waar m'n regelschuif leek te hangen.
uitleg met plaatjes
hoe is het verder met het onderhoud (olie, bougie, luchtfilter, kleppen stellen (mijn telefoon rammelde uit m'n handen vanochtend dat ik je filmpje bekeek :oops: ))
Update
Membraan zag er naar mijn mening goed uit, carburateur los gemaakt en schoon gemaakt zonder succes
Nu heb ik vandaag een andere converter gehad en daar is het op en af
Dan loopt die goed en dan weer in de noodloop
Bobine misschien de oorzaak?
 

Attachments

  • 1723E154-FDB3-424F-A50E-A8B982FD9AD8.jpeg
    1723E154-FDB3-424F-A50E-A8B982FD9AD8.jpeg
    152 KB · Views: 12
Update
Membraan zag er naar mijn mening goed uit, carburateur los gemaakt en schoon gemaakt zonder succes
ik zie de schuif nog niet heb je die er ook uit gehad?, díe was bij mij de oorzaak (niet het membraan, achteraf, zoals ook vermeld in de wijziging van de openingspost) en vuil aan de ònderkant van het membraan
 
ik zie de schuif nog niet heb je die er ook uit gehad?, díe was bij mij de oorzaak (niet het membraan, achteraf, zoals ook vermeld in de wijziging van de openingspost) en vuil aan de ònderkant van het membraan
Het was helemaal schoon en de naald kon ik ook netjes bewegen.

Voor de rest aan onderhoud heeft de scooter nog niet veel gehad.

Staat net 3800 op de teller en heeft zijn beurtje gehad.

Het vreemde met een andere speedconverter is het op en af met de noodloop. (Oude converter springt de scooter gelijk naar 1x gas geven in de noodloop met de andere gebeurd dat ook wel, maar komt dan weer vrij en springt er dan in en dat blijft zo doorgaan…
 
met converters kan ik je niet helpen, sorry.. maar als ik die kleppen hoor denk ik dat ze òf wel eens gesteld mogen worden òf dat ze droog lopen.
 
Goede avond Hierbij een kleine melding heb dellorto sofware aangeschaft en gaan de gele rakker inlezen en kijken waar het probleem zit .
Tevens op niet alte lange tijd ook euro 5 inlezen.
 
Goede avond heb het kabelset binnen met dongle en geprobeerd scooter geeft aan throttle signal too high kan ik door trimmen niet lager krijgen denk zelf gasschuifsensor slecht
 
Back
Top