Howto Geen sleutel contactslot

Status
Not open for further replies.

danzl

Well-Known Member
Ik heb een 2de hands Vespa LX 50 4T2V gekocht.
Helaas zitten er geen sleutels bij het slot in de buddy is niet aanwezig (scooter is wel eerlijk heb de nummers gecontroleerd)

De scooter staat op stuurslot, iemand een idee hoe ik hem het beste van het stuurslot afkrijg en er een nieuw contactslot in kan zetten.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een 2de hands Vespa LX 50 4T2V gekocht.
Helaas zitten er geen sleutels bij het slot in de buddy is niet aanwezig (scooter is wel eerlijk heb de nummers gecontroleerd)

De scooter staat op stuurslot, iemand een idee hoe ik hem het beste van het stuurslot afkrijg en er een nieuw contactslot in kan zetten.

Alvast bedankt
Is nogal een moeilijk onderwerp. Voor op dit forum.
Zoals @Broos al zegt.
 
Aan de andere kant, het zou wel heeeeeeeel dom zijn om op een openbaar forum te komen vragen hoe men een gestolen brommer ontdoet van een stuurslot.
IP-adressen kunnen veel verklappen over iemands woonadres en/of identiteit.
 
Aan de andere kant, het zou wel heeeeeeeel dom zijn om op een openbaar forum te komen vragen hoe men een gestolen brommer ontdoet van een stuurslot.
IP-adressen kunnen veel verklappen over iemands woonadres en/of identiteit.
Bovenstaande en als je naar al mijn andere posts kijkt dan zou ik wel echt dom zijn om hier te vragen hoe ik van een gestolen scooter het contact slot zou moeten vervangen
Post automatically merged:

Maar goed als niemand hierin advies wil/durft te geven dan probeer ik het slot uit te boren en er dan een schroevendraaier erin te slaan zodat ik hem door kan draaien.
 
Bovenstaande en als je naar al mijn andere posts kijkt dan zou ik wel echt dom zijn om hier te vragen hoe ik van een gestolen scooter het contact slot zou moeten vervangen
Post automatically merged:

Maar goed als niemand hierin advies wil/durft te geven dan probeer ik het slot uit te boren en er dan een schroevendraaier erin te slaan zodat ik hem door kan draaien.
Als je zelf de oplossing al weet. Waarom vraag je het dan?
 
Omdat er misschien een makkelijkere oplossing is zonder boren of iets stuk te maken.
Ik weet wel.
Dat sommige sloten en code hebben. Vanuit die code een sleutel te maken. Maar of dat bij vepsa ook zo is weet ik niet. Ik denk dat uitboren het best werkt.
 
Volgens mij gewoon met een slagtrekker die slot cilinder eraf trekken en met een schroevendraaier open klikken.
Zo spannend is het allemaal niet, staat zelfs een instructievideo vanuit de politie ergens op Youtube.

Edit:
 
Neem aan dat je zo wie zo de sloten gaat vervangen, dan moeten zo wie zo de Kappen er af om er bij te komen .

Dus .... Moraal van het verhaal ... Nieuw Set kopen , Contactslot , Buddy Slot , en Tankdop,.
Dus heeft geen nut om advies te geven de Boel te Forceren.
 
Neem aan dat je zo wie zo de sloten gaat vervangen, dan moeten zo wie zo de Kappen er af om er bij te komen .

Dus .... Moraal van het verhaal ... Nieuw Set kopen , Contactslot , Buddy Slot , en Tankdop,.
Dus heeft geen nut om advies te geven de Boel te Forceren.
Je hoeft er niets voor te slopen, gewoon eea demonteren.
 
Bedankt voor de info, een slagtrekker heb ik niet dus dan maar met de schroevendraaier.

Ik laat wel weten of het allemaal gelukt is en hoe
 
Je hoeft er niets voor te slopen, gewoon eea demonteren.
Dat bedoel ik juist ...... dus informatie geven de boel te Forceren heeft geen nut.
Post automatically merged:

Bedankt voor de info, een slagtrekker heb ik niet dus dan maar met de schroevendraaier.

Ik laat wel weten of het allemaal gelukt is en hoe
En dan ??? ga je dan altijd de Scooter Starten en op Stuurslot zetten met een Schroevendraaier ?????

Vaag verhaal !
 
Dat bedoel ik juist ...... dus informatie geven de boel te Forceren heeft geen nut.
Post automatically merged:


En dan ??? ga je dan altijd de Scooter Starten en op Stuurslot zetten met een Schroevendraaier ?????

Vaag verhaal !
Hoezo vaag verhaal?

Ik zeg toch dat ik hem eraf haal of heb ik ergens geschreven dat ik hem met een schroevendraaier ga starten?????

Misschien eerst beter lezen ipv commentaar geven waar ik niets aan heb
 
Bedankt voor de info, een slagtrekker heb ik niet dus dan maar met de schroevendraaier.

Ik laat wel weten of het allemaal gelukt is en hoe
Vaag toch ??? waarschijnlijk zie ik het verkeerd , Normaal haal je de kappen er af , en voorzie je de Scooter met een nieuw Contactslot , Buddyslot en Tankdop.
Voor mij Einde Discussie iig.
 
Staat daar dan dat ik hem net een schroevendraaier ga starten?

Nee ik haal hem met de schroevendraaier van het stuurslot af en vervang dan de sloten.
Post automatically merged:

Maar goed dit voegt allemaal niets toe en ik zal naar niets meer sturen van hoe het gegaan is .
Bij deze kan dit draadje dicht
Post automatically merged:

Vespa lx heeft trouwens geen slot op de tankdop
 
Hoezo vaag verhaal?

Ik zeg toch dat ik hem eraf haal of heb ik ergens geschreven dat ik hem met een schroevendraaier ga starten?????

Misschien eerst beter lezen ipv commentaar geven waar ik niets aan heb
Houd dan je grote smoel, en zoek het lekker zelf uit !
IBTL.
1656667687595.png
 
Nou nou, waar heb ik dit aan verdiend.
Voor zover als ik kan lezen ben ik overal netjes gebleven en zeker geen grote smoel gehad zoals jij schrijft.

Misschien kan je eerst beter eens naar je eigen gedrag kijken voordat je een oordeel over een ander geeft
 
Nou nou, waar heb ik dit aan verdiend.
Voor zover als ik kan lezen ben ik overal netjes gebleven en zeker geen grote smoel gehad zoals jij schrijft.

Misschien kan je eerst beter eens naar je eigen gedrag kijken voordat je een oordeel over een ander geeft
Dit commentaar:

Misschien eerst beter lezen ipv commentaar geven waar ik niets aan heb
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top