Geen remdruk

Speedfight tim

New Member
Beste lezers,
Ik heb een Peugeot speedfight 2 LC
Mijn achterrem is helemaal ontlucht, er komt geen lucht meer uit dus zit ook geen lucht meer in de leiding.
Maar er komt maar weinig tot geen remdruk op de remhevel.

Dus mijn vraag is: hoe krijg ik remdruk op de remklauw?

Alvast bedankt voor het antwoorden!
 
Advertisement - register to remove this

Dat is eigenlijk niet goed , een teken dat de remdruk niet je leiding ingaat , maar via de manchette terug lekt naar je reservoir.
Pas als je de rem loslaat , mag er olie terug vloeien het reservoir in. Als je de rem inknijpt moet het niveau iets zakken .
Post automatically merged:

Kijk maar eens bij je voorrem die naar ik aanneem wel goed is , of daar ook de olie uitspuit.
 
Als dit probleem spontaan is ontstaan, betekent dit dat er ergens in het systeem iets kapot is.

Indien je net een nieuwe remklauw erop heb gezet ofzo en daarom moet ontluchten dan het beste grote injectiespuit met een slangetje aansluiten op de nippel en remvloeistof er vanaf de remklauw in spuiten. beste manier om luchtvrij te vullen.
 
Als dit probleem spontaan is ontstaan, betekent dit dat er ergens in het systeem iets kapot is.

Indien je net een nieuwe remklauw erop heb gezet ofzo en daarom moet ontluchten dan het beste grote injectiespuit met een slangetje aansluiten op de nippel en remvloeistof er vanaf de remklauw in spuiten. beste manier om luchtvrij te vullen.
Lees mijn eerste zin
 
Inmiddels duidelijk dat er ergens in het systeem een probleem zit.

Zie je ergens remvloeistof?
Nee? dan zit het probleem zeer waarschijnlijk in de hoofdremcilinder zie post 8
Ja? locatie van de lekkage opzoeken, dichten en opnieuw op druk brengen.
 
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe klauw van mezoly gekocht, omdat mijn oude kapot was, maar krijg hem niet op druk. Ik denk dat het bij de ontluchtings nippel zit, omdat daar volgensmij wel remvloeistof komt maar is wel onlogisch want is net een nieuwe klauw
 
Je remhendel met resevoir is een pomp, deze pompt vloeistof richting je klauw waardoor je zuigers in de klauw naar buiten worden geforceerd, als je pomp lek is dan ontsnapt de druk langzaam.
 
Ik denk dat het bij de ontluchtings nippel zit, omdat daar volgensmij wel remvloeistof komt

Bij de ontluchtings nippel moet juist olie komen , het gaat erom dat zolang de hoofd cilinder lekt , de olie de weg van de minste weerstand zoekt ,dat is dan de ontluchtings nippel , met ontluchten , als je deze dicht draait , en je gaat druk op het systeem zetten , is de weg van de minste weerstand via de manchette terug het reservoir in . Het gevolg is dat de zuigers in de klauw niet uitgedrukt worden.
 
Last edited:
Back
Top