Geen remdruk

Speedfight tim

New Member
Beste lezers,
Ik heb een Peugeot speedfight 2 LC
Mijn achterrem is helemaal ontlucht, er komt geen lucht meer uit dus zit ook geen lucht meer in de leiding.
Maar er komt maar weinig tot geen remdruk op de remhevel.

Dus mijn vraag is: hoe krijg ik remdruk op de remklauw?

Alvast bedankt voor het antwoorden!
 
Advertisement - register to remove this

Hij heeft dan sws links nodig.

Even voor de goede orde.
Je hebt je remklauw achter vervangen en toen een poging tot ontluchten gedaan.

- Heb je weleens eerder succesvol een remleiding ontlucht?
- Waarom vervangen?
- Alleen de remklauw is los geweest en verder niks bij het stuur(los van rempotdeksel)?
- De rem was hiervoor wel op druk?
- Heb je nou wel of niet een koperen afdichtring tussen remleiding en remklauw gestopt bij het vervangen? (Al eerder gevraagd in dit topic.)
- Lekt de leiding? Zoja, waar precies.
Afhankelijk van hoe jij deze vragen beantwoord zou ik of adviseren om toch even de leiding fatsoenlijk te monteren/ontluchten.
Of dus reviseren/ vervangen rempomp.

Echter als er voor vervangen remklauw niks mis was met de druk dan is het een ander verhaal.
 
-Ik heb wel eens eerder een rem succesvol ontlucht
- ik verving de remklauw omdat mijn rem amper druk had en kwam niet meer druk bij dus dacht dat dit het zou oplossen
- heb het rempot deksel ook los gehad om remvloeistof bij te vullen
-mijn rem was het zelfde als dat het met de nieuwe remklauw is
-ik weet niet of de leiding lekt want anders had ik die wel vervongen
- ik heb nieuwe koperringen er tussen gedaan bij het monteren van de nieuwe klauw
 
wil je nog even verduidelijken wat je verstaat onder "geen remdruk" : knijp je je greep zonder weerstand tegen je stuurgreep aan? of veert ie sponzig of als "rubber" terug? of zakt ie langzaam in als je hem met dezelfde kracht ingeknepen houdt?
 
Hij is een beetje sponzig als ik hem indruk, hij begint heel laat en wanneer ik heb indruk remt die een beetje, maar de druk wordt niet minder
dat is toch meer het symptoom van lucht.
dan heeft het vervangen van die rempot met greep geen zin.
als het interne lekkage (bovenin) was zou je remgreep wegzakken. Ik heb dit ooit met een hydraulisch bediende koppeling in een auto gehad, die deelde de remvloeistof met het remcircuit: ik trapte de koppeling in en hij kwam vrij, maar hij begon automagisch op te komen dus te rijden, of afslaan aangezien ik de rem nog vast had, en dan bleef het pedaal beneden staan.. als ik hem omhoogtrok en even wachtte kon ik de koppeling weer even vrij trappen om te schakelen.
 
Dus dan zou ik eerst met een injectie spuit vloeistof van de ontluchtings nippel in de klauw en leiding spuiten, maar als ik naar mijn remblokjes kijk terwijl ik de rem inknipping dan gaan ze wel een stukje naar buiten waardoor ze een beetje remmen, maar niet genoeg om de band te blokkeren. Ik vond het een sterke theorie dat de druk de makkelijkste uitweg wil vinden met de minste weerstand en dat dat is ergens waar die lucht krijgt
 
nee, hij krijgt geen lucht, die zit er nog ìn (in je leiding of in je klauw). dat sponzige is een luchtbel die je samenperst.
inderdaad, van onderaf vloeistof erin, tot er geen bellen meer boven uit komen. (daar de vloeistof aftappen of opvangen in een doek) nergens in knijpen terwijl je dit doet, behalve de spuit of pomp waar je die vloeistof mee in je klauw perst.
zorg dat je slang goed aansluit, dat je die spuit rechtop naar beneden gericht houdt en nooit terughaalt want dan trek je de lucht weer terug.
 
Succes :)!

Ik heb bij de apotheken nooit meer dan een 60ml spuit kunnen vinden.
Ik schat dat jouw leiding minstens 4 x zoveel bevat.
Dat betekent dat je een aantal x die slang moet afkoppelen en weer de spuit vullen.
Zou wel een slangenklem op de slang doen over de nippel heen.

Wat ook betekent dat je steeds moet zorgen dat er in je slang geen lucht zit voor je hem aansluit, wat imo best lastig is.

T kan, maar ik zou er niet naar uit kijken.
Ik had allang die remontluchter slang gekocht en die hele leiding door gaan pompen. :)

Ben echter wel benieuwd hoe t gaat.
 
goed punt, ik weet niet meer waar ik mijn 200 of 250 ml spuit vandaan heb eigenlijk.
dan haal je een verf(kleur) doseerspuit bij de bouwmarkt. (misschien was dat 'm wel)
als je idd de spuit tussendoor moet afkoppelen:
(bij voorkeur transparante) slang op hoogte van je fles verse remvloeistof knippen en spuit via slang volzuigen uit fles.
dan spuit goed op ontluchtnippel aansluiten, ontluchtnippel iets openen en beginnen met spuit inknijpen. als je slang goed vast zit, zou je als de spuit vol zit een paar pulsjes (niet te hard) kunnen geven om luchtbellen uit je remklauw weg te persen naar de slang van je scooter.
ontluchtnippel dichtdraaien vlàk vóór je spuit leeg is, slang afvegen met schone pluisvrije (dus geen papier) doek, vloeistof opzuigen uit vers flesje remvloeistof en klein beetje ruimte houden om eventuele lucht uit ontluchtnippel te zuigen als je die weer losdraait en luchtbel(len) even in de spuit naar boven te laten borrelen.
dan pas weer ontluchter openen en alleen vloeistof in je remklauw pompen.
zo vaak herhalen tot je spons weg is, wat je alleen test met gesloten ontluchtingsnippel en deksel van je rempotje!.
slangklem voor zo'n klein slangetje: tie-wrapje.
 
Last edited:
Ik waag deze theorie toch te betwijfelen , Tim geeft aan dat het met de vorige remklauw opeens is begonnen , precies hetzelfde als hij nu heeft.
Geen rem druk. Tim geeft ook aan dat hij tijdens het ontluchten olie uit de ontluchtings nippel komt , en de zuigers uit gaan . Volgens mij is het euvel geen gebrek aan olie , maar gebrek aan druk welke niet op gebouwd wordt door inwendige lekkage . Tim was bij je vorige remklauw het olie potje nog op peil , of was de olie weggelekt? En het terug drukken van de olie heb ik gedaan met een ouderwetse oliespuit , deze met remolie gevuld , en een slangetje op de lange tuut gefabriceerd , zoiets als in de afbeelding maar dan geheel van ijzer. Wel eerst alle lucht uit het slangetje pompen voordat je het op de nippel zet.
 

Attachments

  • 1200x1075.jpg
    1200x1075.jpg
    102.4 KB · Views: 0
Back
Top