Geen remdruk

Speedfight tim

New Member
Beste lezers,
Ik heb een Peugeot speedfight 2 LC
Mijn achterrem is helemaal ontlucht, er komt geen lucht meer uit dus zit ook geen lucht meer in de leiding.
Maar er komt maar weinig tot geen remdruk op de remhevel.

Dus mijn vraag is: hoe krijg ik remdruk op de remklauw?

Alvast bedankt voor het antwoorden!
 
Advertisement - register to remove this

wie niet waagt..
er was toch geen olielekkage naar buiten (?) en als de tegendruk op de remhendel niet wegzakt, gaat het ook niet om interne lekkage van de hoofdremcilinder (waarmee je druk opbouwt) de zuigers gaan ook wel uit op een luchtbel, (je kan ze met een fietspomp uit de klauw persen (schieten) als die zonder blokken op de werkbank ligt!) maar hoge remdruk, en dus kracht als ze eenmaal op de schijf komen, lever je er niet mee als je met de hand op de remhendel drukt. Er hoeft maar één luchtbelletje achter te blijven en je houdt dat sponzige gevoel in je remhendel en de bijbehorende zwakke remkracht.
als verklaring dat het met de oude klauw is begonnen: heeft de hoofdremcilinder toen niet met een te laag vloeistofpeil (i.c.m. schuine stand van het stuur/in een bocht) een luchtbel gepakt?
die oliespuit vind ik wel gaaf gevonden!
 
Last edited:
Het is begonnen met dat de druk steeds meer weg zakte tot het punt dan er bijna geen druk op staat toen ben ik gaan ontluchten en is de ontluchtings nippel waar je de steeksleutel opzet om los te draaien versleten geraakt, toen heb ik een nieuwe ontluchtings nippel gekocht waarvan het schroefdraad te lang was waardoor ik dacht dat die daar steeds lucht weg haalde toen een nieuwe remklauw gekocht waarvan de ontluchtings nippel ook te lang schroefdraad had dus nu ben ik bij raad af
 
heb je bij dat begin naar je vloeistofpeil bovenin gekeken?
en hoe zo schroefdraad te lang? heb je daar foto's van? die dingen dichten conisch af op de bodem, ongeacht hoe lang of kort de schroefdraad.
 
als dat zo was, hebben anderen ook al gezegt, spuit de remvloeistof daar uit als je je rem in knijpt. als de vorm die onder de schroefdraad in je klauw zit maar gelijk is (of gewoon goed, zoals je van een met de klauw meegeleverde nippel mag verwachten)
 
Back
Top