geen ontsteking

Status
Not open for further replies.

Chupa

Well-Known Member
Een vriend van mij heeft nu onlangs een 70cc motorblok gekocht maar deze was van het oude model en er waren enkele problemen want ik had zijn motorblok over gekocht en ik had geen ontsteking en hij wel maar een verkeerde dus hebben we besloten om onze onstekingen te wisselen dus dan stond er een onsteking van het model 2004 onder de 70cc en ik had dan de oude onsteking van 1995 nu alles werkt zijn brommer draait hij moest die enkel nog afstellen en mijne werkt perfect.

Nu hij laat die een paar keer draaien en ineens stopt hij met draaien nu blijkt dat hij geen ontsteking heeft zou het kunnen dat het nieuwe model van 2004 een onsteking heeft die niet de toeren van een 70cc aankan? (het is een hebo 70cc alu) of miss dat er door in het begin een verkeerde ontsteking te steken dat er iets beschadigt is want met die oude onsteking kost hij wel draaien maar niet stijgen in toeren enkel op ralontie.
 
Advertisement - register to remove this

ten eerst begin eens bij het begin en zet alles ff wat duidelijker neer ,en vooral met LEEStekens , dit is lastig lezen namelijk..

en zet er ook ff neer wat voor scooter(s) je het over hebt..

een std onsteking kan over het algemeen een 70cc prima aan
 
Dus een vriend van mij heeft een volledige motorblok gekocht met een hebo 70cc alu. Maar deze motorblok is van het oude model dus ook een andere onsteking. Mijn vriend heeft een booster spirit 2004. Dus wij plaatsen heel de blok ander zijn brommer wij knippen de bedrading door en sluiten die aan.
Nu hij had ontsteking maar kost enkel draaien op ralontie. Minste als hij gas gaf kreeg hij ontploggingen in de uitlaat en hij deed heel weinig toeren.

Ik had zijn orgineele motorblok overgekocht. Ik sluit deze aan en ik heb geen ontsteking. Na lang zoeken hebben wij dan beslist om onze ontstekingen te wisselen.

Dus op de motorblok dat ik had gekocht van hem stond een ontsteking van het booster model 2004 & ik wissel dees dus tegen de oude ontsteking die op de 70cc steekt.

Dus wij sluiten weer alles aan en ik heb een vonk en hij rijd perfect.
Wij sluiten het bij mijn vriend aan en hij heeft een betere ontsteking.

Nu hij laat die een paar keer draaien en plost is zijn vonk weg nu aan wat zou dit kunnen liggen ? miss dat de ontsteking niet sterk genoeg is ? miss iets met de CDI ?
 
Een vriend van mij heeft een volledig motorblok gekocht met een hebo 70cc alu erop. Maar dit motorblok is van het oude model dus heeft ook een andere onsteking. Dit gaat om een booster spirit 2004.

Dus wij plaatsen heel dat nieuwe blok onder zijn brommer, knippen de bedrading door en sluiten die aan. Nu had hij een vonk maar kon enkel draaien op ralontie(?). Tennminste, als hij gas gaf kreeg hij ontploffingen uit de uitlaat en hij maakte heel weinig toeren.

Ik had zijn orginele motorblok overgekocht. Ik sluit deze aan en ik heb geen vonk. Na lang zoeken hebben wij besloten om onze ontstekingen om te wisselen.

Dus op het motorblok dat ik had gekocht van hem zat een ontsteking van het booster model 2004 en ik wissel deze dus tegen de oude ontsteking die bij de 70cc zat.

Dus wij sluiten alles weer aan en ik heb een vonk en mijn scooter rijd perfect.
Wij sluiten het bij mijn vriend ook aan en hij heeft een betere ontsteking.

Nu laat hij zijn scooter een paar keer draaien en ineens is zijn vonk weg, hoe zou dat nou kunnen komen? Misschien dat de ontsteking niet sterk genoeg is? Of iets met de CDI?
 
Nu mijn antwoord wat ik me er bij voor kan stellen.. Het waren verschillende ontstekingen en die werkte niet goed toen dat verwisseld werd.

Zou het dus niet kunnen komen dat de verschillende ontstekingen ook bijvoorbeeld een verschillende cdi hebben die jullie niet hebben omgewisseld?
 
nee dus wat jij zegt is juist maar ik heb nu een ontsteking van het oude model op mijn scooter staan ook van het oude model dus de bedrading klopt perfect.

en mijn vriend heeft het booster model 2004 met zijn bedrading en ook zijn origneele ontsteking waar hij 4000km mee heeft gereden.

nu wij sluiten die aan op zijn 70cc hij laat deze zo is een paar keer draaien en plots heeft hij geen vonk meer.
 
Nouja op die verkeerde ontsteking van hem liep die scooter heel raar dus zou misschien kunnen dat er iets kapot is gegaan van bobine/cdi ofzo? Iets van verbindingen die doorgebrand zijn ofzo omdat toen de bedrading niet klopte?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top