geen of onregelmatige zwakke vonk

SRVG

ROX FOR EVER
oke dus ik reed effe met me aerox naar huis. slaat i zonder uit telopen helemaal af.
nou zitte ik en me pa effe te kieken maar geeft i geen regelmatige vonk.
soms wel soms niet. en of niet sterk ook. net of er iets niet klopt.
na wij cdi vervangen bobine vervangen bougie vervangen en stroomregelaar vervangen. en niets dat werkt.
kunne jullie me effe helpen

heb strandard setup met een tecnigas uitlaat [die het wel goed doet]
alles onbegrenzed. en verder nog nix biezonders.

als dit niet werkt gaat i gewoon naar de garage maar wil het toch liever zelf doen. als je snapt wat ik bedoel.
 
Advertisement - register to remove this

ik had ooit hetzelfde bij een zip, soms wel vonken soms niet, maar starten deed ie nooit. ontstekingsplaat vervangen en het probleem was verholpen. En er was ook niks bijzonders aan te zien eigenlijk. Probeer dus eens een andere ontstekingsplaat.
 
Je bedoelt de stator alex. (met de spoelen erop) Bij het oude type zip komt het vaak voor dat die snoeren van je onsteking af te warm worden en smelten waardoor ze contact met elkaar maken.

gr
 
ja die bedoel ik ja, hmm dus bij minarelli zou dit minder snel gebeuren? Toch als het mijn aerox was zou ik het proberen. gewoon alles van de onsteking van een werkende scooter testen en zo ontdekken wat de niet werkende schakel is zegmaar.
 
ik heb het bij piaggio ook nooit meegemaakt , de draden smelten niet zomaar , dan is er wel wat mis ergens.

de spanningsregelaar heeft niks met de ontsteking te maken , dus beetje onzinnig om die te vervangen , de cdi-unit gaat ook bijna nooit kapot.

de meest logische volgorde is eerst de bougie vervangen , dan de dop en de kabel goed nakijken en eventueel iets inkorten , dan kijken of de massa wel goed is (zit bij de startmotor aan) , eventueel even een nieuwe maken en proberen. bobine , cdi-unit en stator zijn dingen die je even kunt proberen , maar dan moet je die wel hebben liggen , meest logische is meestal de bobine , dan de stator.
 
na ik heb een andere massa kabel al geprobeert maar gebeurt nogsteeds nix.
bobine heb ik al vervangen.
hij gaat gewoon naar de garage. hoop dat die het kunne vinde.
heb er nu een uur 40 in gestoken met het vinde van het probleem [ik haat kabelboom ontplooien].
maar ik zal nog even naar de onsteking kijke wat alex zij. dus ik zal wel weer updaten als het zover is ;)
 
Back
Top