Geen geluid

Marcelinho

I L O V E N U D I E
Ola, ik heb gister opnieuw XP er op gezet (schijf geformatteerd en zo) maar nu speelt mijn pc geen geluid meer af:( had het de vorige keer ook, maar weet niet meer hoe hij het toen weer deed:?:. Windows zegt dat alles goed werkt, maar dat doet het dus niet.. en het installeren van drivers die op de cd van mijn geluidskaart staan wil ook niet helpen.
Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?

avb


ik heb btw wel me boxen aangesloten :*
 
Advertisement - register to remove this

Begin bij het checken vd boxen. Pak andere en steek die erin. Als dat niet werkt ga je naar je Volumeregeling kijken, meestal een icoontje onderin bij je tijd. Als je toevallig MediaCenter hebt moet je ff met je afstandsbediening je volume harder zetten zodat ie van mute af komt. Heb je dat niet, dan doe je dat vanzelfsprekend niet :D. Ga dan even naar je apparaat beheer. Rechtermuisknop op Deze Computer -> Eigenschappen -> Hardware -> Apparaatbeheer -> Besturing voor geluid, video en spelletjes. Daar kijk je of er audiocodecs bij staan, audiostuurprogramma's, en nog wat zaakjes. Als zelfs dat allemaal in orde is. Dan weet ik het ook niet meer :)
 
Ola, ik heb gister opnieuw XP er op gezet (schijf geformatteerd en zo) maar nu speelt mijn pc geen geluid meer af:( had het de vorige keer ook, maar weet niet meer hoe hij het toen weer deed:?:. Windows zegt dat alles goed werkt, maar dat doet het dus niet.. en het installeren van drivers die op de cd van mijn geluidskaart staan wil ook niet helpen.
Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?

avb


ik heb btw wel me boxen aangesloten :*

Onboard geluidskaart? Kan namelijk wel eens zijn dat deze uit is geschakeld in de bios, dus dat kun je ook nog effe checken :)
 
voor zover ik het weet is alles nog in orde, en mute staat niet aan:p zoweinig weet ik nou ook weer niet van pc's :p. maar hoe kan je kijken of die in de BIOS is uitgeschakeld?
 
Ehm , je Pc opsarten en dan wachten op een zekere moment op F8 drukken oid. staat onderin. Soms moetje paar x opnieuw opstarten om te ' vinden ' waar het staat en waar je op moet drukken. :)
 
Ehm , je Pc opsarten en dan wachten op een zekere moment op F8 drukken oid. staat onderin. Soms moetje paar x opnieuw opstarten om te ' vinden ' waar het staat en waar je op moet drukken. :)

F8 is voor het opstarten in veilige modus ;) Je zult of "F2" of "Delete" moeten drukken. Dit moet je doen als je de pc aanzet, dus voor het windows laadscherm. Dan zit er hoogst waarschijnlijk een menu "integrated periferals" oid. Daar kun je naar sound onboard gaan en dan op "on" zetten natuurlijk.

Maar je moet even kijken wat het bij jou bios is, het is per bios verschillend, maar vaak is het zoals ik het net heb uitgelegd! :)
 
Als hij het voor de herinstallatie wel deed, zal het dus niet aan een biosinstelling liggen.

Kijk in control panel bij system en dan bij tab hardware > device manager. Als je hier een uitroepteken of een kruis ziet, dan is er iets mis met de drivers voor je geluidskaart. Wat is het type? Is het onboard, of is het een losse? Vind dit uit en kijk op de site van de fabrikant, probeer de drivers hier vandaan te halen en te installeren.

Kijk daarna eens bij je 'sounds' in je control panel. Als het goed is moet hier bij de tab audio de default playback (bovenste) op je geluidskaart staan.
 
F8 is voor het opstarten in veilige modus ;) Je zult of "F2" of "Delete" moeten drukken. Dit moet je doen als je de pc aanzet, dus voor het windows laadscherm. Dan zit er hoogst waarschijnlijk een menu "integrated periferals" oid. Daar kun je naar sound onboard gaan en dan op "on" zetten natuurlijk.

Maar je moet even kijken wat het bij jou bios is, het is per bios verschillend, maar vaak is het zoals ik het net heb uitgelegd! :)

Hm. Bij mij is F8 opstarten in bios d8 ik. Of F10. Weet niet zeker. Maja , k heb Compaq moederbord. Gek spul. :?
 
Hm. Bij mij is F8 opstarten in bios d8 ik. Of F10. Weet niet zeker. Maja , k heb Compaq moederbord. Gek spul. :?

F10 zou idd kunnen kloppen, F8 is gewoon door het besturingsprogramma ingesteld, dus het zal wel F10 zijn bij jou, maar normaal gesproken is het Delete of F2
 
Het is F10.

Ontopic :

Marcel , is het al gelukt of ? Leen anders een geluidskaart van iemand , kijken of deze het wel doet. :)
 
iemand die weet wat dit zou kunnen doen?
[ir]http://xs513.xs.to/xs513/07103/dd.JPG[/ir]

stond al standaard op desktop, maar weet nie wat het is.. heb er op geklikt in de hoop dat het geluid weer zou werken, maar denk juist dat ie geen geluid in het register zet ofzo.. iemand die weet wat ik moet doen?
 
Hm , echt een raar ding. K heb wel eens zulke koppelinen moeten toeveoeggen aan mijn register om mijn windows " origineel / legaal " te maken. Zo kon ik zonder problemen WMP11 installeren en die nieuwe IE.

Wat gebeurt er alsje erop klikt ?
 
hoe kom ik in dat register?

edit: weet het al maar weet nie waar ik dat no sound.reg kan vinden, wil et er namelijk uithale
 
Last edited:
En als je verborgen betanden in de ' Extra >> Mapopties... >> Weergave ' menu laat weergeven ? :! Kan je 'm dan zien ?
 
Back
Top