Geen frame/blok nummer

Plakkie

Manager
Ik had anderhalf jaar terug van mijn lieva papa en mama een beta ark gekregen, na een half jaar kwam ik erachter dat de eerste 2 letters/cijfers niet leesbaar waren van me framenummer. Nu ging ik een paar weken terug naar mijn bloknummer kijken die helemaal weg was gekrast :(.
Conclusie: Gestolen

Ik mocht laatst wel doorrijden bij een rollerbank controle waarbij een agent mijn framenummer controleerde.

Maar nu dat nieuwe kenteken eraan komt heb ik dus een probleem :rolleyes:

Nu wil ik vragen wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt :*
 
Advertisement - register to remove this

je bloknummer is niet zoooo belangrijk, maar je framenummer wel.

Nu kun je kijken hoe het nummer beschadigd is, of het echt goed weggekrast is, of het roest is, of dat het vuil is.
Als er echt niks meer van te maken valt, is het goed shit want dan kan je zelf niks controleren op de RDW site, als je zelf wel nummers kan maken van de eerste 2 tekens, dan alle mogelijkheden even invoeren op RDW.nl. Als hier uit komt dat er geen van de framenummers gestolen is, kan je naar de politie bellen voor de speciale ETS-techniek en dan halen ze de eerste 2 nummers ook weer naar boven. Als er uit RDW.nl wel een gestolen framenummer komt, dan heb je een serieus probleem en kan je het beste even contact opnemen met diegene waar je je scooter gekocht hebt.

en in het vervolg even een contractje laten tekenen door de verkoper als je ooit nog een nieuewe scooter koopt (met naam en framenummer).
 
Ja , je bloknummer is ook even belangrijk

Heb je 1 van beide niet komtie gewoon niet door de keuring , dat zijn de enige 2 punten die worden gekeurt
 
Maar je kan er altijd een ander blok onder gehangen hebben, of je blok hebben laten stralen. Ze gaan het bloknummer pas echt gebruiken om te vergelijken met het framenummer, als er met het framenummer geknoeid is.
 
volgens mij moet et framenummer overeen komen met het bloknummer. maar denk dat er dan heeeeeeeeel veel scooter zijn die niet hun orginele blok eronder hebben:S

@TS je zou toch een nieuw frame en blok moeten regelen.. of een project maken;)
 
Wel vaag dan dat je gewoon kon doorrijden na die controle waar ze je framenummer hadden gecontroleerd lijkt me dat het dan gewoon goed zit hor ... ik bedoel anders hadden ze je toch niet zomaar laten gaan ...
 
Aerox/Roy said:
Wel vaag dan dat je gewoon kon doorrijden na die controle waar ze je framenummer hadden gecontroleerd lijkt me dat het dan gewoon goed zit hor ... ik bedoel anders hadden ze je toch niet zomaar laten gaan ...

zeg dat maar niet te hard, ik was laatst ook aangehouden, toen keken ze ook naar mijn frame nummer (scoot is gewoon eerlijk) maar ze controleerden alleen op het verzekeringsformulier of het over een kwam, dus met andere woorden of de verzekeringspapieren bij die scooter horen.
ze hebben nergens iets ingevoerd om te checken of hij eerlijk was.
dus dat wil niks zeggen.

op de site van de rdw. www.rdw.nl kun je je frame nummer checken. dit zou ik als ik jou was eens doen voordat je hem laat keuren.
 
sacha-aerox said:
volgens mij moet et framenummer overeen komen met het bloknummer. maar denk dat er dan heeeeeeeeel veel scooter zijn die niet hun orginele blok eronder hebben:S

hoeft niet hoor, ze registreren gewoon de huidige gegevens.
of je kentekenbewijsje komt niet een het bouwjaar te staan :S
 
sacha-aerox said:
volgens mij moet et framenummer overeen komen met het bloknummer. maar denk dat er dan heeeeeeeeel veel scooter zijn die niet hun orginele blok eronder hebben:S
Ik weet niet wat je met overeenkomen bedoelt, maar hetzelfde zijn ze iig niet.
Bovendien werd er tot nu toe helemaal niet bijgehouden welk bloknummer bij welk framenummer hoort.
Ik heb een keer met Aprilia NL gebeld om dit te vragen en daar wisten ze van helemaal niets.
 
of zelf een project beginnen :)... en stel dat je frame gewoon goed is kan je natuuk ook dit blokje snel maken of verkopen en een ander blok deronder doen :)
 
Hmmm, dit zuigt hard :'(

Dan maar puchie kopen voor school/werk en beta maar iets leuks van maken :p
Ik zal zo nog wel ff checken op RDW. Maar politie gaf me framenummer door aan z'n portofoon (Kweenie wie er achter zit :p), en het was gewoon goed.

Maar ik ga nog ff kijken.
Iig bedankt :*
 
als je even met de rdw contact opneemt

een vriend van mij heeft een triumph spitfire waarbij het framenummer in de balk achter de bumper staat ingeslagen

nou had de vorige eigenaar die balk oranje geverft dus ging hij schuren

en jawel framenummer kaal geschuurt

de rdw heeft er keurig een nieuwe ingeslagen



mgoeg @ scootersloop of marktplaats een schadegevalletje halen (@ marktplaats soms bijna gratis)

dan het framenummer ruim uitslijpen (dus gedeelte van het fame meenemen oid) en in jouwe lassen
dat blokkie eronder


en klaar

(als dat 2e frame nog recht is ben je natuurlijk gestoord als je gaat slijpen)
 
franky said:
dan het framenummer ruim uitslijpen (dus gedeelte van het fame meenemen oid) en in jouwe lassen

Dit wordt beschouwd als omkatten en als ze hier achter komen heb je helemaal een probleem :rolleyes: (in theorie, in praktijk weet ik het niet want ik heb er geen ervaring mee.)
dan idd gewoon alles op het rechte eerlijke frame overzetten.

Offtopic:
Bij die Triumph had hij eigendomspapieren waarmee hij het kon aantonen, ik neem aan dat de TS geen aankoopspapieren heeft e.d. begrijp ik uit zijn verhaal. Sowieso ligt het bij auto's anders als bij scooters...
 
mwoa, als je het goed doet komen ze er niet achter.

daarom RUIM uitslijpen en nietr vlakbij het framenr

gewoon de hele koker/buis / profiel eruit slijpen en die netjes er weer in lassen

overspuiten

en dan ziet niemand het


maarja t mag nie
 
Back
Top