geen doortrek

scooter fr€@k

Well-Known Member
ff een vraag ik trek op met mun scoot (aerox) bij de 10000 tr op maar dan zakt hij trug naar 8500 tr dus d8 ik lichtere rollen maar er zit al 3.4 gram in ,het is een hebo vario.
maar kan ik nog lichter gaan ?????
thx
 
Advertisement - register to remove this

ik snap iets niet , ik heb dezelfde drukveer erin zitten als ervoor met mijn orgi vario .
en daarmee had ik wel een doortrek
dus ik heb die hebo vario erin gestoken en de varioring verwijdert en sindsdien heb ik geen doortrek meer .
en wit is lichter dan dat ik nu heb .
dus ... zou het ook kunnen ik heb nog een drukveer liggen wat ik bij die vario heb gekregen zou het goed zijn als ik die erop zet tis een zwarte hebo drukveer
 
scooter fr€@k said:
ff een vraag ik trek op met mun scoot (aerox) bij de 10000 tr op maar dan zakt hij trug naar 8500 tr dus d8 ik lichtere rollen maar er zit al 3.4 gram in ,het is een hebo vario.
maar kan ik nog lichter gaan ?????
thx

3,4 gram @ std cil, beetje licht vind je niet, zou rond de 4,5/ 5 gaan zitten

greetzz
 
kan het me toch eens iemand uitleggen , ik heb nu bettela 20 % drukveer in mun scoot en met mun orgi vario had hij wel een doortrek nu met hebo ineens niet meer , nu zeggen jullie drukveer vervangen maar wat nu sterker of lichter want vriend van me heef hetzelfde probleem en heeft ook 20 %
 
Waarom zou je een hebo vario kopen als hij hetzelfde is als je std vario?
Juist, ze zijn niet hetzelfde, dus rijden ze niet hetzelfde.

Hoeveel rpm reed je eerst? Volgens mij zit je met die 10k gewoon ruim boven je powerband waardoor hij inzakt zodra je blok weerstand krijgt. Zet je koppeling eens wat slapper zodat hij eerder aangrijpt.
 
daar zit mijn power band hij grijpt aan bij 7500 tr maar trekt door tot 9000 tr en daarna zakt hij ineen.
en met mijn std vario liet ik hem nog later aangrijpe maar toen had ik mijn varioring er nog in , toen ging hij door op tot tot 11550 tr veel te veel dus .
maar kan het ook aan de ring liggen dat hij ineens geen doortrek meer heeft?
 
Een varioring geeft vaak wel problemen ja. Je snaar kan niet ver klimmen waardoor je snel overtoeren gaat maken, boven je powerband uitkomt, en geen power meer aan je achterwiel hebt.

Maar hoe weet je dat je powerband rond de 10k ligt? En waarom laat je hem dan rond de 7.5 aangrijpen?! Je wilt toch met zoveel mogelijk koppel wegkomen? Vlak onder je powerband aan laten grijpen
 
mun powerband begint bij de 7000 tr en gaat door tot 9500 tr zoiets en dan zakt hij terug door tot 8500 maar ik denk dat het de drukveer is omdat ik bij de 50 km/h een dip het als ik gasherneming doe juist op het punt waar hij normaal denk ik zijn doortrek zou moieten hebben
 
Je powerband is niet je toerenverloop bij het wegrijden...
Waarom denk je dat je powerband tussen de 7000 en 9500 zit?

Het klinkt een beetje alsof je snaar te snel klimt, waardoor hji hij inzakt. In dat geval lichtere rollen. Dat kan ook meteen je dipje verhelpen.
Andere mogelijkheid is een mengsel probleem, maar dan zou je het met je orgi vario ook gehad moeten hebben
 
lichtere rollen er ligt al 3.4 gram in .
en bij de 7000 tr klimt hij ineens door in tr wat hij onder de 7000 niet doet dus ...
maar kan het ook niet gewoon zijn dat de drukveer te slap of te sterk is????????
en mengsel is goed .
 
Back
Top