Geen dashboard.. Strafbaar?

Status
Not open for further replies.

Joshua.

Premium User
Kan hier best een lang verhaal neer gooien hoe het allemaal gebeurt is, maar dat is nergens voor nodig. Dus daarom in het kort; ik ben aangehouden voor een overtreding waar ik ook voor bekeurd ben. Toen de ambtenaar in functie naar mijn scooter keek en mijn (kaal-) cross-stuurtje zag. Vertelde hij me dat ik toch echt een kilometer teller MOEST hebben. Heeft deze ambtenaar gelijk, of is een kilometer teller niet verplicht?
 
Advertisement - register to remove this

kilometer teller niet, een snelheids meter wel.

je moet immers kunnen aflezen dat je niet harder dan 30/40 rijdt resp. binnen/buiten de bebouwde kom.
 
een tomos heeft dat toch ook niet? voor mij weten is het niet ilegaal om met kapotte teller/geen teller te rijden, ze kunnen (officieel) niet harder dan 40/45. misschien een bekeuring omdat je lkicht of knipperlicht op je stuur zat?
 
snelheidsmeter is helemaal niet verplicht naar mij weten, en knipperlichten hoef je ook niet te hebben, je kan gewoon je hand uitsteken!
 
en al die puchjes dan.... ken er van de vele die ik ken heel weinig die daadwerkelijk een km teller hebben en nog nooit gehoord dat iemand hiervoor een boete kreeg of kon krijgen.. en hier in de buurt wordt redelijk goed gecontroleerd.
 
mijn puch had er wel 1, volgens mij hebben ze dat allemaal wel... ( in ieder geval de 4-5 die ik heb gezien)

ps: knipperlichten moeten het doen als ze erop zitten, als ze er niet op zitten moet je je hand uitsteken
 
Snelheidsmeter is (als het goed is) niet nodig, als jij je maar aan de snelheid houdt. Of je daar nou een teller voor gebruikt of niet.
 
Snelheidsmeter en knipperlicht is helemaal niet verplicht, als een politieagent dat zegt moet je hem dat laten opzoeken (hij is toch fout:p).
Piaggio Ciao's hebben ook standaard geen snelheidsmeter en knipperlicht, krijg je ook geen boete voor. Als het wel verplicht zou zijn, mochten Ciao's al helemaal niet verkocht worden in NL omdat ze niet aan de regels voldoen.

MAAR: als je wel een snelheidsmeter en/of knipperlicht hebt en die kapot is, kan je weer wel een boete krijgen omdat je 'ondeugelijk' spul hebt of zo :)

Ohja, een bel of toeter is wel verplicht. Gewoon fietsbel op je scooter zetten, niemand die hem hoord maar je kan volgensmij geen boete er voor krijgen :p
 
Sfera LC said:
snelheidsmeter is helemaal niet verplicht naar mij weten, en knipperlichten hoef je ook niet te hebben, je kan gewoon je hand uitsteken!
! als er een knipperlicht op zit of zat dan moet hij het doen (bijv earox met cross stuur) dan krijg je ook een boete.. is gewoon zo als hij uit de fabriek kwam met knipperlichten dan MOET die erop zitten en werken
 
ALS HET ER STANDAARD OPZIT MOET HET WERKEN EN AANWEZIG ZIJN

dit geld voor alles

remlicht
knippers
teller
grootlicht
enz
enz
 
crazybond700 said:
puch heeft dus egt geen teller standaart of je hebt de luxe editie

maar volgens mij is dat egt nie verplicht hoor
Dan is het niet verplicht omdat een puch standaard (net uit de fabriek) al geen teller heeft. Zie ook de 2 bovenste reply's.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top