Geen dashboard.. Strafbaar?

Status
Not open for further replies.
je moet het wel hebben als het er origineel op zat... iemand zei wel van veel motoren hebben het ook niet, maar die hebben het er ook niet afgesloopt zoals anderen hier.

Dus zoals franky al zei, je moet gewoon alles er op hebben zoals het er origineel ook op zat, en snelheidsmeter is dus gewoon verplicht voor topicstarter

want ik heb het gehad met knipperlichten... hooren er standaard op met neo's..
 
ze bekeuren er vaak toch niet op

zijn wel duurdere bekeuringen te vinden

enne anders heb je wel een hele ***wout
 
rechtstreeks overgetypte brief :) alstublieft!

Beste Remco

Ik heb het even nagevraagd voor je.
Elke scooter word standaard geleverd met een snelheidsmeter.
Als jou snelheids meter deffect is zal jij daar een boete voor krijgen .
Ook voor het niet in bezit zijn van een snelheidsmeter krijg je bij mij een bekeuring.

Bij sommige agenten zal je een boete krijgen en bij de ander niet.
Officeel hoor je een snelheidsmeter te hebben.

Ik hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben.

Vriendelijke groet

P.Jolters
 
De agent melde zelf al , het is per agent verschillend , als je er een boete voor krijgt kan je er iig niet onderuit komen :)
Krijg je er geen heb je geluk
 
Snelheidmeter is ook wel makkelijk, als ze staan te lazeren weet je tenminste wat 30 is. Hoef je niet ineens 20 te gaan rijden met een vrachtauto op je reed te drukken, valt ook een beetje op.
 
MAYKEL_MK1 said:
knipperlicht is NIET verplicht, veel motoren hebben dat toch ook niet :!

En snelheids meter, lijkt mij niet verplicht te zijn, veel snorbrommertjes hebben dat standaard toch ook niet :?


Ten 1e: knipperlicht is verplicht als de scooter voordat hij in productie is genomen bij het RDW MET knipperlichten is gekeurd.. Dus zitten ze er standaard op dan moeten ze het doen. Heb je ze eraf gehaald kan je dus een boete voor krijgen.

Ten 2e: Motoren is dat ZEKER bij verplicht! Goeie argumentatie btw! Volgens mij zou jij ook nog zeggen 2,0 kw is gewoon legaal want elke scooter is toch opgevoerd??? :D Als je motoren zonder knipperlicht ziet rijden dan hebben ze die er gewoon afgehaald omdat die dingen over het algemeen lelijk zijn. Old-timers zou best kunnen dat het daar niet bij hoeft hoor maar dat weet ik niet cker.

Ten 3e: Als er een snelheidsmeter op zat bij aankoop (vanuit de fabriek dus) dan is het verplicht en moet hij werken.
 
franky said:
ALS HET ER STANDAARD OPZIT MOET HET WERKEN EN AANWEZIG ZIJN

dit geld voor alles

remlicht
knippers
teller
grootlicht
enz
enz

nope, je mag je spiegels bijvoorbeeld er perfect afhalen.
witte pinkers en achterlicht mag ook
enz
enz
 
Hhms vage regeltjes, naar mijn weten zijn knipperlichten verplicht geod te werken als ze erop zitten, dan moeten ze't dus doen.
Verder is een remlicht ook niet verplicht dacht ik.

Als 't anders is mag de politie naar mn knipperlichten zoeken hoor :p zijn toch mooi weggepolyestert:)
 
Meneer de Agent: ''Je hoeft geen knipperlichten te hebben, als je je richting op een andere manier kan aangeven. bijv. door je hand uit te steken, dan mag dit ook. Als je maar niet het andere verkeer hindert.''

Heeft deze wout gelijk of weet hij zelf de regels ook niet?
 
je hoeft al die shit allemaal niet te hebbe
want hoe doet iedereen da dan met een tomos of een ciao ofzo?
dat mag toch ook gewoon
 
bs lip said:
je hoeft al die shit allemaal niet te hebbe
want hoe doet iedereen da dan met een tomos of een ciao ofzo?
dat mag toch ook gewoon


t gaat erom dat de scooter MET al die zooi is goedgekeurd
zonder al die zooi is het dus niet het zelfde als diegene met al die zooi dus zou je hem moeten laten herkeuren

tomos heeft versies met alleen voor en achterlicht en met knippers en remlicht en een met elec start er ook nog op

daarvoor hebben ze meerdere typegoedkeuringen
 
RemcoV said:
..want houd jij de hele tijd in de gaten of je niet..

Over loze opmerkingen gesproken.. Dat jij het nou overbodig vind maakt 'de wet' geen bal uit hoor ;). Enne, ik denk dat ze je er wel een boete voor kunnen geven omdat het een SCOOTER is. Bij puchjes word het denk ik dus gedoogd omdat ze std geen teller hebben, maar een scooter is geen puch (flauwe opmerkingen voor je houden;)) en dat weet meneer agent denk ik ook :p. Bij een scooter weet meneer agent zeker dat er ooit een snelheidsmeter op zat -> boete

of blaat ik nu ook uit me nek?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top