Geen bezine naar carburateur!

Jjj

New Member
Hallo,

Na het hele forum doorgelezen te hebben moet ik toch echt zelf mijn vraag gaan stellen. Ik heb een cpi oliver sport en heb het probleem dat er geen bezine naar mijn carburateur word gestuurd en moeilijk van mijn carburateur naar de cilinder gaat. Ik heb alle pakkingen vervangen, nieuwe cdi en bougie dus de vonk is goed en timing staat goed. Ook nieuwe slangetjes er op gezet zowel benzine als vacuum. Compressie is ook goed en het membraan is nog helemaal in orde.
Het rare is dat wanneer ik mijn hand op de luchttoevoer houd dus waar het luchtfilter zit en dan start, de benzine er goed uit spuit. Wanneer ik dit doe start de scooter wel en blijft hij lopen met hier en daar wat stotteren en pofjes.
(De aansluiting van de uitlaat op m'n cilinder heeft een heel klein gleufje maar weet niet of dit uit maakt.)
Ik ben in ieder geval door al mijn oplossingen heen....
 
Advertisement - register to remove this

Vacuum goed? Of blijft je vlotter misschien hangen of zit er vuil in? Mijn advies is om sowieso je carb ff uit elkaar te trekken en schoon te maken, kan nooit kwaad namelijk.
 
Een beetje tegenstrijdig verhaal???
Jaa zodra ik mn hand erop houd komt het wel naar de carburateur maar niet altijd even snel naa de cilinder
Post automatically merged:

Vacuum goed? Of blijft je vlotter misschien hangen of zit er vuil in? Mijn advies is om sowieso je carb ff uit elkaar te trekken en schoon te maken, kan nooit kwaad namelijk.
Ook al enkele keren gedaan. Alles paar keer schoon gemaakt en andere sproeiers geprobeerd
 
Of je blokje produceert onvoldoende onderdruk/vacuum voor je benzinekraantje of je vacuumkraantje is kaduuk.
Je hebt het vacuumslangetje vervangen maar is dit nieuwe slangetje ook van de goede diameter?
Want een te dik slangetje (met een grotere doorlaat) kan ook resulteren in te weinig onderdruk op je vacuumkraantje waardoor dit niet of te weinig open gaat.
 
Of je blokje produceert onvoldoende onderdruk/vacuum voor je benzinekraantje of je vacuumkraantje is kaduuk.
Je hebt het vacuumslangetje vervangen maar is dit nieuwe slangetje ook van de goede diameter?
Want een te dik slangetje (met een grotere doorlaat) kan ook resulteren in te weinig onderdruk op je vacuumkraantje waardoor dit niet of te weinig open gaat.
Slangetjes heeft de juiste afmeting. En als ik er aan zuig (klein beetje) komt het er wel uit dus kraantje werkt goed ook wanneer de motor eenmaal is gestart blijft de benzine eruit lopen. Verder zou ik niet weten waar het in het blok zou moeten zitten... dat gleufje tussen de uitlaat en cilinder kan geen kwaad toch of wel? Of zou het in de carburateur kunnen zitten? Deze is wel helemaal schoon.
 
Wat doet het kraantje als je enkel de scooter probeert aan te kicken of elektrisch te starten, loopt er dan ook genoeg benzine uit het kraantje?

Een motor die loopt met een paar duizend toeren zorgt namelijk voor meer vacuüm dan een motor die je probeert te starten middels kick of elektrische start.
Dus ik heb het vermoeden dat het vacuümkraantje net niet genoeg vacuüm krijgt als je kickt of elektrisch start zonder je hand voor de carburateur inlaat.

Dit zou de reden kunnen zijn dat je scooter alleen start met de hand voor de inlaat van de carburateur (je creëert dan meer vacuüm) en hij ook blijft lopen als hij eenmaal gestart is. (omdat een motor die draait meer vacuüm creëert)

Ook even goed kijken/controleren of de sproeiers in de carburateur geheel open zijn en dat de vlotter/vlotternaald goed functioneert.
 
Wat doet het kraantje als je enkel de scooter probeert aan te kicken of elektrisch te starten, loopt er dan ook genoeg benzine uit het kraantje?

Een motor die loopt met een paar duizend toeren zorgt namelijk voor meer vacuüm dan een motor die je probeert te starten middels kick of elektrische start.
Dus ik heb het vermoeden dat het vacuümkraantje net niet genoeg vacuüm krijgt als je kickt of elektrisch start zonder je hand voor de carburateur inlaat.

Dit zou de reden kunnen zijn dat je scooter alleen start met de hand voor de inlaat van de carburateur (je creëert dan meer vacuüm) en hij ook blijft lopen als hij eenmaal gestart is. (omdat een motor die draait meer vacuüm creëert)

Ook even goed kijken/controleren of de sproeiers in de carburateur geheel open zijn en dat de vlotter/vlotternaald goed functioneert.
Ahh kijk dat is duidelijk. Zal er een nieuwe carburateur op zetten want die heb ik als het goed is nog liggen. Zou het ook kunnen zijn dat de krukas keering misschien wat lekt? Want mijn carter zit helemaal onder de zwarte smurrie. Een aangezien de huidige carburateur voor zover ik zie prima functioneert...
 
Back
Top