geen benzine Yahama Neos 2 takt

Stephan70km/h

New Member
Goedemiddag ,mijn yamaha neos wou opeens niet meer starten .De avond ervoor gewoon zonder problemen ermee gereden ,maar de volgende dag deed hij niks meer.

Ik heb een nieuwe bougie en bougiedop erop gezet maar dat hielp niet.

Nu ben ik vandaag eens verder gaan kijken en heb 2 slangetjes losgetrokken van de carburateur ,wat blijkt nu er komt geen benzine uit !

Ook bij het kikken komt er geen druppel uit de slangetjes die ik van de carburateur heb losgetrokken ,er zit toch nog redelijk wat benzine in de tank de filter staat in ieder geval nog onder benzine niveau .

Nu ik dus weet waarom hij niet start , geen benzine dus, is mijn vraag hoe kan ik dit probleem oplossen?

Ik zie nergens een kraantje oid zitten ,als hij benzine krijgt zou hij het weer moeten doen . Ik heb geen flauw idee ,bij deze wat foto`s toegevoegd .

Alle tips zijn welkom het lijkt mij toch iets wat zelf opgelost kan worden . 2 slang.jpg2maal.jpgtank.jpgtank2.jpgaansluiting tank.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Oa op de laatste foto staat het vacuum gestuurde brandstofkraantje.
Deze laat pas benzine door als op het dunnere slangetje, op die haakse nippen van het vacuum-kraantje een vacuum gecreëerd wordt.

Maw sluit het dunnere slangetje weer aan, laat het dikkere slangetje loshangen en probeer de scooter een te starten, het zij met de kickstarter, het zij met de elektrische starter.
Nu moet er benzine uit het vacuum-kraantje komen.
 
en heb 2 slangetjes losgetrokken van de carburateur ,wat blijkt nu er komt geen benzine uit !
Nogal logisch wanneer je ook de vacuümslang lostrekt van je carburateur...
Maar kan zijn dat 't kraantje stuk is. Omdat ie dicht blijft ookal creëer je vacuüm met kicken.
Zo'n kraantje gaat wel eens verstopt raken etc. Of gewoon slijtage...
 
Last edited:
Check het aansluitrubber/spruitstuk tussen de carburateur en cilinder.
Hierin kunnen (haar)scheurtjes ontstaan, waardoor valse lucht wordt aangezogen.
Advies:
Controleer ALLE rubbers en slangen op deze scheurtjes.
 
Kan ook door ouderdom komen, en dat we tegenwoordig benzine tanken waar meer bio-ethanol in zit.. Vroeger was het meer pure benzine toen we met deze scooters nog rond reden anno 1998.
 
Back
Top