Geen benzine door spruitstuk in cilinder CPI

quintendl

New Member
Hallo,

Ik heb een cpi Aragon uit 2010 gekocht voor 50 euro. Er werd gezegd dat de ontsteking niet zou werken en deze heb ik gemaakt.

Mijn probleem is dat de scooter nog steeds niet start. De bougie is kurk droog! Mijn spruitstuk is ook kurkdroog dus er komt geen benzine door. Het membraan ziet er nog als nieuw uit dus hier ligt het waarschijnlijk niet aan. Als ik aan de vacuüm slang zuig komt er benzine uit de benzine slang dus deze werkt denk ik ook. Als ik kickstart met alleen met membraan gaat hij open. Ook komt er gewoon benzine in de vlotter van de carburateur.

Iemand enig idee waarom er geen benzine vanuit mijn carburateur in de cilinder komt?
 
Advertisement - register to remove this

Je zegt het volgende.

-Als ik kick gaat het membraan open, maw de motor maakt onderdruk en zuigt lucht aan.
-Als ik aan de vacuüm slang zuig komt er benzine uit de benzine slang, maw de vacuumkraan werkt.
- Ook komt er gewoon benzine in de vlotter van de carburateur, maw de carburateur wordt gevuld met benzine.

Toch verdampt de carburateur geen benzine.

Dus ik denk dat de sproeiers verstopt zitten of de carburateur niet hoog genoeg gevuld wordt.
 
Je zegt het volgende.

-Als ik kick gaat het membraan open, maw de motor maakt onderdruk en zuigt lucht aan.
-Als ik aan de vacuüm slang zuig komt er benzine uit de benzine slang, maw de vacuumkraan werkt.
- Ook komt er gewoon benzine in de vlotter van de carburateur, maw de carburateur wordt gevuld met benzine.

Toch verdampt de carburateur geen benzine.

Dus ik denk dat de sproeiers verstopt zitten of de carburateur niet hoog genoeg gevuld wordt.
Als ik kick is het lastig te zien, maar als ik de elektrische start gebruik is duidelijk te zien dat er beweging plaatsvindt (de plaatjes gaan iets open).

Is er een oplossing hier voor ? Of gewoon kijken voor een andere carb?
 
Ondanks dat de ontsteking nu werkt zal ie zowiezo al lang hebben stil gestaan (koud blok). Daarom adviseer ik zowiezo eerst startvloeistof in de luchtinlaat. Kijken of ie dan überhaupt aanslaat...

En ter aanvulling op Sparky:
Carburateur goed reinigen incl sproeiers/kanaaltjes etc
 
Je zegt het volgende.

-Als ik kick gaat het membraan open, maw de motor maakt onderdruk en zuigt lucht aan.
-Als ik aan de vacuüm slang zuig komt er benzine uit de benzine slang, maw de vacuumkraan werkt.
- Ook komt er gewoon benzine in de vlotter van de carburateur, maw de carburateur wordt gevuld met benzine.

Toch verdampt de carburateur geen benzine.

Dus ik denk dat de sproeiers verstopt zitten of de carburateur niet hoog genoeg gevuld wordt.


Ik wil niet vervelend doen, maar een 4-takt heeft geen membraan.. Alles gaat via de kleppen, zowel inlaat als uitlaat.


Wat ik zou zeggen betreffend een oplossing voor dit probleem..

Haal de hele cilinder eraf.. Controleer / bekijk het op slijtage / beschadigingen... (alles terug monteren met nieuwe pakkingen uiteraard)

Daarnaast ook de cilinderkop na kijken.. (dus kijken of dat de klep seals goed dicht zitten, de kleppen niet krom zijn, de klepveren de juiste hoogte nog halen en of dat de rand waar de klep de boel dicht wel goed dicht blijft. (anders moet de klep(pen) opnieuw ingeslepen worden.


Ik heb bij mijn 4-takt uit de doos ook een nieuwe cilinderkop geplaatst (had het idee dat ik niks aan die kop hoefde te doen)
Maar blijkbaar zijn deze niet direct monteerbaar.. En hebben dus eerst aandacht nodig voordat je hem gaat monteren..

Kan dus best zijn dat een of allebei de kleppen niet goed dicht zijn of dat de klepseal lek is.. Dan kan je starten wat je wilt, maar het ding gaat niet draaien..

Heb zelf ook met start pilote geprobeerd te starten, omdat er naar mijn idee ook geen benzine in de cilinder terecht kwam.

Hij liep zeg maar voor 1 seconden en dempte meteen weer uit.. Met start pilote zal die normaal zeker wel 3 - 5 seconden moeten lopen.

In het eerste geval zit het probleem in het blok zelf en niet de carburateur.. Loopt hij op start pilote wel 3-5 seconden dan is het brandstof systeem.
 
Back
Top