This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gat in Zuiger...

Bougie schacht was goed anders kan ik niet eerst 10 km rijden lijkt me. Maar moet ik niet een sport bougie hebben ofzo ? En een 82 sproeier met 70 en verder alles standaard zou toch goed moeten zijn ? Mischien iets te klein maar niet zodanig dat er zo'n gat in me zuiger komt lijkt me... (coorrect me if i'm wrong)
 
Dus richting een 90 sproeier en een "race" bougie ? Overigens is de bougie zilver van het metaal van de zuiger. Tis trouwens nog een geluk dat me cilinder nog goed is, me blok heb ik schoongespoten met een hogedruk.
 
veeeeeeeel te arm gestaan , maar zullen we eerst eens beginnen met wat voor scooter je hebt en welke setup?

btw als de bougie niet goed was de electrode wel gesmolten...
 
melf #50 said:
veeeeeeeel te arm gestaan , maar zullen we eerst eens beginnen met wat voor scooter je hebt en welke setup?

btw als de bougie niet goed was de electrode wel gesmolten...

Aprilia SR Replica AC uit 95, met een goedkope 70 verder standaard. Maar een sproeier rond de 80 zou toch goed moeten zijn ? Iemand trouwens interesse in deze Aprilia SR Replica AC....?
 
melf #50 said:
veeeeeeeel te arm gestaan , maar zullen we eerst eens beginnen met wat voor scooter je hebt en welke setup?

btw als de bougie niet goed was de electrode wel gesmolten...


hoezo? ik heb deze week bij 2 zuigers een gat ingebrand, en hij stond veel te rijk.
 
Waarschijnlijk een combinatie van te arm rijden, en een te lage warmtegraad bougie. Hij is veel te heet geworden.

voor alle slimmerikken; met een te lange bougie sla je geen gat in je zuiger. Dan knalt je zuiger tegen de bougie bij t starten en verder kom je niet. Kan je iig niet meer rijden. Te lang is te lang.. en niet pas na 10km te lang
 
jij wel Joop , je zult je ontsteking wel verkeerd hebben staan of toch een te arme sproeier en 2 keer een gat in een zuiger branden vindt ik wel erg veel , get real Joop!

@ topicstarter , hoe bedoel je replica? want is het een ac/lc , hori of verticaal?

en heb je ook een andere pijp erop? std carb?

want @ verti is 80 echt wel erg klein hoor!
 

Air cooled, hoe noem je zo'n ding "een viper" ? met een rechte leo vinci met standaard carb.
 
Dit komt door de bougie , veels te lage warmtegraad.
Ws een maatje 6 geweest.

Ik heb dit ook gehad met een zeer goedkope 70cc op een air cooled mina blok.
Zelfde verhaal , en cker geen te arm mengsel en er zat geen rotor op.

Door te arm mengsel zal ie eerder warmlopen.

BTW , het lijkt alsof de bougie wit is door een te arm mengsel , alleen dit is niet het geval , de bougie is wittig door de miniscule deeltjes van de zuiger
die erop kapot zijn geslagen.