gat in zuiger

heborox

Well-Known Member
hoi ik heb een MHR Replica die er nog maar net op zit en toen ik aan het rijden was verminderde de druk in 1keer en viel hij uit. toen ik de cilinder er af haalde kwam ik er achter dat er een enorm gat in mijn zuiger zat. en niet recht onder de bougie. en nu zou ik wel willen weten hoe dat kan. en weet iemand wat de compressie is van die cilinder
mvg thomas
 
Advertisement - register to remove this

eerder gewoon te kleine sproeier...

met std onsteking krijg je het iig niet voor elkaar als die op std tijdstip staat.

de compressie van een cilinder kun je niet zeggen, kan alleen gemeten worden, wel kun je de compressieverhouding weten , ook kun je de kopinhoud en de squish meten. maar voor een mhr replica is dat niet interessant want daar zit genoeg ruimte in , dat kan iig niet de oorzaak zijn.

verder kan het ook valse lucht zijn geweest , maar hoe dan ook zou je dit zeer zeker moeten merken aan het rijden , of je hebt noot naar de afstelling gekeken.

ook zal nu je blok iig uit elkaar moeten en nieuwe lagers erin.
 
misschien een squish van 0.1 8P, de hittegraad van de bougie speelt ook een rol, echter zal hierdoor niet plots een gat in je zuiger komen.

Misschien een lange schacht bougie in een korte schacht kop?
 
dan zou dat direct bij het aankicken al kapot moeten gaan..

een verkeerde bougie kan ook wel maar het komt weinig voor dat het daar aan ligt.

een mhr replica heeft std een vrij ruime squishband (bij am6 zelfs meer dan 1,5!), dus daar mag het niet aan liggen , ook heeft de kop genoeg inhoud. dus het kop gedeelte is al uit te sluiten.

met std onsteking op het std tijdstip kan er niks gebeuren , hoogstens dus de bougie.

dus eigenlijk blijft er dus maar weinig over , alleen te arm mengsel en/of valse lucht.
 
Melf, waar lees jij dat er een std ontsteking op zit dan ?

Ding is gewoon te warm geworden. Sproeier/bougie/ontsteking zelf kan allemaal een oorzaak zijn ja, of een combinatie ervan.
 
Veel te arm mengsel zoals melf zegt dit heb ik ook een keer gehad ging wel hard maar niet lang.

Dat gat komt er niet uit zichzelf...heeft gewoon aan de afstelling gelegen
blokje zal je nu wel moeten splitsen en overhalen anders naait die helemaal vast met al dat alu in het blok.
 
Doe ff niet alsof je alles weet...

Misschien is de voet van de cilinder wel afgedraaid, Weet jij veel! er kan van alles aan geklooit zijn; compressie/squish/ontsteking (wellicht beun vervroegd oid). Niet iedereen houdt alles standaard volgens het boekje.

gr.
 
dan zou dat direct bij het aankicken al kapot moeten gaan..

een verkeerde bougie kan ook wel maar het komt weinig voor dat het daar aan ligt.

een mhr replica heeft std een vrij ruime squishband (bij am6 zelfs meer dan 1,5!), dus daar mag het niet aan liggen , ook heeft de kop genoeg inhoud. dus het kop gedeelte is al uit te sluiten.

met std onsteking op het std tijdstip kan er niks gebeuren , hoogstens dus de bougie.

dus eigenlijk blijft er dus maar weinig over , alleen te arm mengsel en/of valse lucht.

zeg Melf;even nergens om hoor, maar weet jij uberhaupt wel wat een squishband is.... volgens mij geef je wat teveel replies overal en dan weet je niet meer wat je zegt;)
 
tuurlijk weet ik dat grapjas , ik maak zelf cilinderkoppen ,zou dom zijn als ik dan niet weet wat een squishband is en wat je ermee kunt doen 8P , verder ik bekijk topic voor topic , niet het hele forum door elkaar..

@ mhr , mischien zit er wel een andere kop op , een 85mm drijfstang met team zuiger , een std uitlaat met 28 carburateur...

maar ga nou gewoon eerst eens uit van een std mhr replica setup , als het anders is dan normaal zou de TS dat maar moeten melden imo...

je kunt er n iet vanuit gaan dat iedereen met dingen gaat klooien , anders kun je nooit een zinnig antwoord geven.
 
Ja daar heb je gelijk in! Maar een binnenrotor op een mhr replica is helemaal niet zo gek (zal het zelf nooit doen, maar ik weet zeker dat t wel gebeurd) We kunnen niet zomaar dingen uitsluiten eh ;)

Maargoed de TS moet maar wat meer info geven.
 
Back
Top