gat in zuiger en meer..

mhrdna

2 beter dan 4
hallo, gister viel mijn NRG uit bij het rijden, en zat een gat in de zuiger.
setup:
evo 50 AC met denso bougie
HR1 pijp
dell'17,5
stage 6 koppeling.
en stnd ontsteking! ik dacht dat je t alleen kon krijgen als je rotor verkeerd staat. dus ik heb help nodig.

ook komt er een soort van gegil achter mijn carterkap vandaag. dit gebeurde alleen als ik het gas erop gooide, en dat geluid bleef totdat ik hem stagionair liet draaien.
help please
 
Advertisement - register to remove this

Het gegil achter je cartercap moet je effe zelf uitzoeken.. waarschijnlijk is het je vario die ergens op aanloopt :).

Wat betreft het gat in je zuiger: ga naar de dealer en vraag naar een vervroegings-spie. Deze vervroegt (goed opletten op welke manier je de spie monteerd) je ontsteking met 6 graden, waardoor je ontsteking niet ontsteekt op het moment dat de zuiger geheel bovenaan is, maar als deze 6 graden minder ver is :).
 
waar ik achterkwam toen ik mijn cilinder eraf haalde was dat de zuiger onder een dikkelaag olieachtige troep zat, en dat mijn bougie aangekoekt is met iets grijs/wits.

weet iemand wat voor symptomen dat heeft?
 
ik zou er idd eerder een grotere sproeier ingooien, want ik vind 82 ook aan de erg kleine kant, vriend van me reed met evo50 LC met 19mm op sproeier 88 ofzo, en AC gebruikt toch altijd een iets grotere sproeier nog?
 
hallo, gister viel mijn NRG uit bij het rijden, en zat een gat in de zuiger.
setup:
evo 50 AC met denso bougie
HR1 pijp
dell'17,5
stage 6 koppeling.
en stnd ontsteking! ik dacht dat je t alleen kon krijgen als je rotor verkeerd staat. dus ik heb help nodig.

ook komt er een soort van gegil achter mijn carterkap vandaag. dit gebeurde alleen als ik het gas erop gooide, en dat geluid bleef totdat ik hem stagionair liet draaien.
help please


Compressie verhouding te hoog?
Squish te klein?
Tailpipe te dun?

En altijd 98 benzine tanken, Omdat dit klopvaster is.
Door een te late ontsteking krijg je niet vlug een gat in de zuiger, dit komt bijna altijd door detonatie. wat eerder veroorzaakt word door een te vroege ontsteking.
 
compressie zal het niet zo snel aan liggen anders had ie de zuiger aan barrels geramt

Squish rand bij een evo is heel erg kleine dus dit vormt zeker niet snel een probleem.

Hr1 is een prima pijp om mee te rijden. Tailpipe diameter zal zeker geen probleem vormen.
Ontsteking moet ook geen probleem zijn , zijn genoeg die met dergelijk al dan niet zwaardere setups met standaard ontsteking rijdne
 
Back
Top