Gat in piaggio NRG MC3 carter

Dordrecht-NRG

Well-Known Member
Hallo ik had een vraagje,

Heb een piaggio NRG MC3 LC uit 2001 en ik kwam er laatst achter dat er een gat in mijn carter zit. Er is blijkbaar een nieuw carterdeksel opgezet. Het gat zit aan de onderkant en is redelijk groot (cm of 5 lang bij 2 cm breed) en ik zie mijn v-snaar erdoorheen. Hoe is dit te repareren? Ik heb zelf al glasvezelspul gekocht, van die matjes met uitharder erbij maar kan dit nog wel gerepareerd worden??
 
Advertisement - register to remove this

Weet je misschien een adresje in de omgeving van Dordrecht waar dit kan?

edit: waarom kan dit niet met glasvezel (is speciaal om beschadigingen in metaal te repareren). De scheur is trouwens in de lengterichting.
 
Last edited:
nee er zit echt een gat in, het lijkt wel of er een keer een ongeluk mee is gebeurd.

en het gat zit ook niet in de deksel maar echt in het carter zelf. Het deksel is helemaal okee en ziet er redelijk nieuw uit voor een scooter uit 2001. Ik was eigenlijk van plan om het gat te dichten met glasvezel reparatie stuff voor metalen en er gewoon mee te gaan rijden.
 
nee helaas niet ik heb de scooter zo gekocht en heb het niet gezien bij aankoop (ja dus beetje opgelicht)

ik wil het eigenlijk gewoon dichtmaken en me er geen zorgen meer over maken vandaar dat ik het met glasvezel wil doen.. ik maak me alleen zorgen om de structuele sterkte ervan
 
Tja.. je kunt het proberen met glasvezel oid, maar denk niet dat het gaat werken op dat aluminium.
Toevallig een metaalbewerkingsbedrijf in de buurt zitten? Je kunt natuurlijk even vragen of zij een stukje aluminium kunnen lassen voor je.
Een andere mogelijkheid is om een tweedehands cartertje te scoren.. en meteen die gast een mep verkopen die je die scooter heeft verkocht :)
 
Tja.. je kunt het proberen met glasvezel oid, maar denk niet dat het gaat werken op dat aluminium.
Toevallig een metaalbewerkingsbedrijf in de buurt zitten? Je kunt natuurlijk even vragen of zij een stukje aluminium kunnen lassen voor je.
Een andere mogelijkheid is om een tweedehands cartertje te scoren.. en meteen die gast een mep verkopen die je die scooter heeft verkocht :)

ja dat laatste zeker ja... gelukkig heb ik er niet al te veel voor betaald :D verders prima scooter btw
 
Back
Top