Gat in de Zuiger :D

nberlijn

******
Kwas gister druk bezig met afstellen naja een uurtje ofzo met een warme motor, na een tijdje had ik hem bijna goed afgesteld kwam in de richting toen ik zwaare rollen ging gebruiken tussen 7 en 9 gram met rode drukveer en opeens daalde die dik in toeren en zat het vast...

Vervolgens cilinderkop eraf en zag ik een "niet mooi" gat in me zuiger...
Bougietje zag er ook lekker aangebrand wit uit

Nu vraag ik dus af of jullie kunnen weten wat hiervan de oorzaak kan zijn?


- Ik heb net een nieuwe ontsteking (HPI 2006) en hij stond op 4,2mm voor ontsteking (Misschien te vroeg?)

- Als ik kickte, schoot de kickstart gelijk terug omhoog (Teken van verkeerde voorontsteking?)


Nu ben ik zowiezo verplan een nieuwe zuiger, pakkingen, en een NGK 9 bougie of een Malossi/Denso W27 FS-ZU - Korte schacht te kopen en mijn voor ontsteking op 3mm te zetten...

Zou het zo weer goed kunnen staan of,,,..,.?

Mijn Setup :

Carters Inlaat/Spoel poorten bewerkt + hele carters gepolijst
MHR Replica 70cc
MHR Multivar
MHR Fly Clutch
MHR Kevlar V-Snaar
MHR Powerfilter E5
MHR Carbon Kleppen
Doppler Spruitstuk
Doppler Powerbox
Doppler Krukas Pen 12
Stage6 C3 Stalenkooi Lagers
Dell'Orto 17,5mm
Polini For Race/Yasuni R
HPI Binnenrotor 2006
NGK BPR8HS Bougie

Afstelling :

Sproeier : 100
Gasnaald : Onderste Stand (meeste benzine)
Luchtschroef : 1,5 slag

Rollen : 6 Gram
Drukveer : Rood
Trekveren : Omega Zwart
Shim : 1

Voorontsteking : 4,2mm
 
Advertisement - register to remove this

Ik had gewoon orginele pakkingtje erin zitten die bij de cilinder erbij zat.... hij kwam niet tege de bovenkant aan zover ik weet:P de poorten gingen gewoon mooi open al ging die naar benede dus volgens mij is dat gewoon goed,

het zou stom zijn van malossi al verkopen ze een cilinder met verkeerde pakking erbij waardoor je hele zuiger vernaggelt word..

En het mengsel was iets te rijk juist want hij spruttelde als een straaljager en na een wat kleinere sproeier was de bougie mooi bruin en ree het beter...
 
Ik denk zelf persoonlijk door mijn eigen domme schuld met die ontsteking ik had hem ervoor op 3mm 2 dagen lang niet veel gerede, dag erna op 4,1/2 zoiets gezet en toen veel gerede door rolletjes te teste en drukveren... Erna ging het mis... Hij was rond de 50/60 graden en dat in deze kou ;P

En wat ik ook had gedaan is sproeier 95 erin gedaan aangezien die met 100 spruttelde met gas geve aan het begin (is niet me choke heb een handchoke) en me bougie kleur was met sproeier 100 heel erg donker bruin... vandaar

Ik denk dat mijn voorontsteking te vroeg stond omdat me kickstart ook heel hard terugschoot omhoog (normaal nooit) had het welleens gehoort ergens deze theorie...

Mijn oplossing nu een nieuwe Bougie W27 denso... Nieuwe zuiger .... Nieuwe pakkingen en vervolgens me rotor op 2.5mm of 3mm vooronsteking te doen en die later nog laat afstelle bij een testbank of ergens
 
P.S. Nog iets ik had er 8,5 gram rollen in het leek net alsof als ik harder ree die sloomer ging rijden af en toe heel erg inzakte intoeren... en met dat vastlope gebeurde dat ook maar toen hoorde ik raare geluide en dee ik hem uit...

Kdag zelf dat die inzakende toeren te maken hadden met te zware rolle miss nog....


Zo'n nieuwe zuiger moet dat lang ingerede worde of gewoon ff 50km rustig aan doen en steeds motor goe warm make?
 
je ontsteking zou ik laten controleren , zo kun je weten op welk tijdstip hij zou moeten staan om veilig mee te rijden.

of je scooter in elkaar bouwen en op de testbank afstellen , ook met afstellamp.
 
je ontsteking zou ik laten controleren , zo kun je weten op welk tijdstip hij zou moeten staan om veilig mee te rijden.

of je scooter in elkaar bouwen en op de testbank afstellen , ook met afstellamp.

Word het laten afstellen van een ontsteking niet een duur geintje of is dat nog wel betaalbaar, En het afstellen van de rollen etc en alles eromheen?

Heb me nog nooit zo verdiept in die testbanken t/m je gaat merken hoe snel alles kapot kan gaan:r
 
Back
Top