nberlijn
******
Kwas gister druk bezig met afstellen naja een uurtje ofzo met een warme motor, na een tijdje had ik hem bijna goed afgesteld kwam in de richting toen ik zwaare rollen ging gebruiken tussen 7 en 9 gram met rode drukveer en opeens daalde die dik in toeren en zat het vast...
Vervolgens cilinderkop eraf en zag ik een "niet mooi" gat in me zuiger...
Bougietje zag er ook lekker aangebrand wit uit
Nu vraag ik dus af of jullie kunnen weten wat hiervan de oorzaak kan zijn?
- Ik heb net een nieuwe ontsteking (HPI 2006) en hij stond op 4,2mm voor ontsteking (Misschien te vroeg?)
- Als ik kickte, schoot de kickstart gelijk terug omhoog (Teken van verkeerde voorontsteking?)
Nu ben ik zowiezo verplan een nieuwe zuiger, pakkingen, en een NGK 9 bougie of een Malossi/Denso W27 FS-ZU - Korte schacht te kopen en mijn voor ontsteking op 3mm te zetten...
Zou het zo weer goed kunnen staan of,,,..,.?
Mijn Setup :
Carters Inlaat/Spoel poorten bewerkt + hele carters gepolijst
MHR Replica 70cc
MHR Multivar
MHR Fly Clutch
MHR Kevlar V-Snaar
MHR Powerfilter E5
MHR Carbon Kleppen
Doppler Spruitstuk
Doppler Powerbox
Doppler Krukas Pen 12
Stage6 C3 Stalenkooi Lagers
Dell'Orto 17,5mm
Polini For Race/Yasuni R
HPI Binnenrotor 2006
NGK BPR8HS Bougie
Afstelling :
Sproeier : 100
Gasnaald : Onderste Stand (meeste benzine)
Luchtschroef : 1,5 slag
Rollen : 6 Gram
Drukveer : Rood
Trekveren : Omega Zwart
Shim : 1
Voorontsteking : 4,2mm
Vervolgens cilinderkop eraf en zag ik een "niet mooi" gat in me zuiger...
Bougietje zag er ook lekker aangebrand wit uit
Nu vraag ik dus af of jullie kunnen weten wat hiervan de oorzaak kan zijn?
- Ik heb net een nieuwe ontsteking (HPI 2006) en hij stond op 4,2mm voor ontsteking (Misschien te vroeg?)
- Als ik kickte, schoot de kickstart gelijk terug omhoog (Teken van verkeerde voorontsteking?)
Nu ben ik zowiezo verplan een nieuwe zuiger, pakkingen, en een NGK 9 bougie of een Malossi/Denso W27 FS-ZU - Korte schacht te kopen en mijn voor ontsteking op 3mm te zetten...
Zou het zo weer goed kunnen staan of,,,..,.?
Mijn Setup :
Carters Inlaat/Spoel poorten bewerkt + hele carters gepolijst
MHR Replica 70cc
MHR Multivar
MHR Fly Clutch
MHR Kevlar V-Snaar
MHR Powerfilter E5
MHR Carbon Kleppen
Doppler Spruitstuk
Doppler Powerbox
Doppler Krukas Pen 12
Stage6 C3 Stalenkooi Lagers
Dell'Orto 17,5mm
Polini For Race/Yasuni R
HPI Binnenrotor 2006
NGK BPR8HS Bougie
Afstelling :
Sproeier : 100
Gasnaald : Onderste Stand (meeste benzine)
Luchtschroef : 1,5 slag
Rollen : 6 Gram
Drukveer : Rood
Trekveren : Omega Zwart
Shim : 1
Voorontsteking : 4,2mm