Gat in de uitlaat, help! :P

JCB

Well-Known Member
Beste scooterforum mensen,

ik was vandaag met mijn Gilera DNA op weg naar de fixet, en mn uitlaat klonk iets anders. Ik ben doorgereden, wat schroeven gekocht en weer terug.

Vijf meter voor onze oprit kreeg ik plots een ongelofelijk lawaai, keek naar m'n uitlaat en zie dat een demper met nog maar een heel klein stukje metaal vast zit! Het rondje waar de demper vast zat is nu een gat in mijn uitlaat.

De uitlaat is een IXIL twinner. Ik had de dempers niet met de ringen gemonteerd, omdat ik de scooter zo overgekocht had en geen ringen in bezit heb. Dit krijg je dan dus als resultaat :p

Weet iemand of ik dat nog kan lassen o.i.d?

later vandaag zal ik een pic maken!
 
Advertisement - register to remove this

Ik koop waarschijnlijk een andere uitlaat, en neem dan even goed de tijd om naar de IXIL twinner te kijken die nu kapot is.

Iemand nog een ideetje wat lekker rijdt en klinkt onder een Gilera DNA 50cc snel? (std carb enzo)

of een ander idee om die uitlaat te fixen is natuurlijk ook zeer welkom, ff ideeën opdoen
 
ja dr is bij de verkoop verteld aan mij dat die 50cc snel is, weet ook niet wat het precies inhoudt. iets anders met koppeling en vario gedaan geloof ik

wat bedoel je met wat zit eronder? bandjes zijn evo's ja, weet niet wat nog meer evo zijn kan ?
 
cilinder, uitlaat, krukas..bijna alles kan evo zijn...van polini evolution.
Ik zou ook een Yasuni R of sito plus aanraden.
 
Zal gewoon een imitatie cilinder onder zitten, omdat die vaak wat meer toeren moeten draaien voor dezelfde power noemen ze het meestal "50snel" terwijl het vaak minder goed presteerd als de originele cilinder.

Gewoon een sito erop of een terugloper die je leuk vind. Vergeleken met die twinner zal het sowieso nooit slechter presteren
 
Kan iemand me misschien ook de voor- en nadelen uitleggen van een hoogtoerige uitlaat?

En dat ook van een laagtoerige uitlaat?

Bedankt
 
'k heb nu een Laser X Pro Chrome gekocht, morgen even erop zetten en kijken hoe het rijdt. Probeer die IXIL nog wel te lassen
 
Back
Top