Gat geboord langs cilindertapeinde in blok

Tomosvantom

New Member
Hallo allemaal,

Afgelopen maand wilde ik de cilinder van mijn Tomos youngster vervangen, omdat de scooter 6 jaar heeft stil gestaan waren alle tapeinde erg vast geroest.
Na veel geweld en gemartel zijn 3/4 tapeinde losgekomen, echter was het laatste tapeind en het blok niet te scheiden.
Dit is mijn eerste project en heb meteen iets STOMS gedaan dus hou je vast:
Ik kwam op het idee om de tappeinde uit te boren en vervolgens een nieuwe erin te zetten, maar ik heb schuins erlangs geboord waardoor er nu een gat langs het tapeind zit (zie foto's).
WhatsApp Image 2019-11-28 at 13.15.22.jpegWhatsApp Image 2019-11-28 at 13.15.22 (1).jpeg
Op foto 1 is te zien dat er langs de schroef is geboord (de schroef ging er wel uit).
Op foto 2 is het eindresultaat te zien, waarbij er dus een gat langs het tapeind gat zit.

Het probleem is nu dat al het "vuil" (resten van het gat) in de kamer van de krukas zijn gekomen.

Mijn vragen:
Hoe kan ik het beste het vuil uit de kamer van de krukas krijgen?
Is dit mogelijk door gewoon wc papier aan de krukas te maken en te draaien of moet het hele blok uit elkaar?

Kan ik dit gat dicht maken? (denk aan hitte)
Ik ben langs een scooter zaak gegaan en daar hebben ze mij aangeraden om pakkingslijm die 300 graden bestendig is te gebruiken om het gat te dichten.

Alsvast bedankt voor het lezen!

Groetjes Tom en zijn Tomosdisaster
 
Advertisement - register to remove this

Zou een ander carter of carter helf gaan zoeken.. De schade is te groot om hier nog iets goeds van te maken. Zeker als je al toegang krijgt tot de krukas ruimte dan is dit een verloren zaak. Was het dicht geweest dan kon je een blinde dop erin draaien en deze verlijmen met een hitte bestendige epoxy lijm en dan het originele gat uitboren en opnieuw tappen. Maar aangezien het gat al open is richting de drijfstang is het zinloos om dit nog goed te krijgen.
 
Back
Top