Gasschuif stand

Vliegendehldr

New Member
Beste,

Ik ben bezig met de monteren van een Dellorto 20,5 carb. Ik had wat problemen met het monteren van de gasschuif en naald. Deze heb ik uiteindelijk erop gekregen maar mijn vraag is hoort de gasschuif zo ver standaard open te staan? Zonder gaskabel staat hij een stuk verder omlaag.

Alvast bedankt

Attachments

• AB2DEE8A-CB52-4918-97BC-BC7AA5D66EE3.jpeg
    AB2DEE8A-CB52-4918-97BC-BC7AA5D66EE3.jpeg
    126.2 KB · Views: 28
  • 0A789CA5-B23B-4CC4-9DDF-FD80D8C304B0.jpeg
    0A789CA5-B23B-4CC4-9DDF-FD80D8C304B0.jpeg
    133.9 KB · Views: 27
Advertisement - register to remove this

Als bij Piaggio 5 cm binnenkabel laat uitsteken , zit je goed .
Post automatically merged:

Gebruik jij vaak zo’n schroefnippeltje/schroeftonnetje? Zijn die een beetje betrouwbaar of schieten die snel los?
Als je geen DMP of Mezoly gebruik wel ja ... Gasnippels die je vastdraait met Imbus schroef , die zijn zeer goed .

Die gaskabel moet je sowiezo vervangen, kijk hoe de kabel zelf los tegen de stalen bocht zit.
Normaal hoort daar nog een soort overloop of hoe heet het om te vermijden dat de gaskabel langs het staal glijd,
waar na verloop van tijd de gaskabel door het schuren kan verslijten - breken.

Zit je gas schuif niet verkeerd om erin?
Hij kan er maar op 1 manier in en als je hem verkeerd hebt zakt hij ook niet helemaal naar beneden
Er zitten 2 pinnen in je schuifbuis 1 helemaal onderin en 1 aan de andere kant wat hoger.
je gas schuif heeft 2 open stukken 1 alleen onderin en aan de andere kant over de hele lengte (om je gaskabel te bevestigen)
Kijk hier eerst eens naar voordat je begint te knippen
suc6

zou die knik in de buitenkabel net bij dat bochtje er niet mee te maken hebben? dat ziet er niet gezond uit.
als schroeftonnetjes op fiets-REMkabels kunnen (waar toch aanzienlijk meer kracht op komt) zal een schroefton op een gaskabel toch ook wel lukken? (heb er voor mijn Tomos zelf 1 gemaakt van een spaaknippel waar ik een dwars gaatje in heb geboord, daar de kabel door, spaak erin als schroef (ombuigen voor de hefboom, ook nog aandraaien met een tang) dan de overtollige delen van de spaaknippel af zagen, zit al 2 jaar!)

Iedereen bedankt voor de hulp! Het is gelukt. Alleen zit ik nu met het volgende probleem. Mijn std luchtfilter past niet. En ik ga liever niet voor een powerfilter aangezien ik in de stad woon.

Kan ik niet gewoon een andere slang voor op mijn luchtfilter krijgen? Of heb ik een heel nieuwe filter nodig?

Alvast bedankt!

Iedereen bedankt voor de hulp! Het is gelukt. Alleen zit ik nu met het volgende probleem. Mijn std luchtfilter past niet. En ik ga liever niet voor een powerfilter aangezien ik in de stad woon.

Kan ik niet gewoon een andere slang voor op mijn luchtfilter krijgen? Of heb ik een heel nieuwe filter nodig?

Alvast bedankt!

Meestal kun je met een aansteker je spruitstuk warm maken, dan word die wat wijder. Als het verschil niet te groot is kun je dit proberen.

Back