Gasschuif komt niet helemaal beneden door lijkt te dikke gasnaald.

Maurits2834558

New Member
Beste iedereen ik heb een probleempje met mijn vivacity. Ik heb een 19mm Mezoly carb phgb race black, alleen komt de gasschuif bij standaard instellingen van de gasnaald niet helemaal onderaan en heeft mijn stationair schroef dus geen nut. Klopt het dat ik misschien een gasnaald setje moet aanschaffen om de goede gas naald te vinden voor mijn carb? Wel zat deze gasnaald erbij en is deze nieuw aangeschaft. De gas naald die er standaard bij zat is een w16. Als iemand mij verder kan/wil helpen zou dit erg fijn zijn.
 
Advertisement - register to remove this

anders kun je als je het echt niet vertrouwd ff testen zonder naald of die dan verder dicht gaat
Zakt de gasschuif dan niet verder, kijk of de stelschroeven van de gaskabel bij gashendel en carburateur niet te ver zijn uitgedraaid en of de gaskabel voor deze nieuwe carburateur niet te kort is.
Koppel de gaskabel eventueel even los en kijk of de gasschuif dan wel zakt tot op de stationairschroef.
 
Zakt de gasschuif dan niet verder, kijk of de stelschroeven van de gaskabel bij gashendel en carburateur niet te ver zijn uitgedraaid en of de gaskabel voor deze nieuwe carburateur niet te kort is.
Koppel de gaskabel eventueel even los en kijk of de gasschuif dan wel zakt tot op de stationairschroef.
Bedankt voor je reactie. De gaskachel is laatst vervangen en is niet te kort, zonder gas naald wil hij wel helemaal naar onder zakken en heeft de stationair schroef dus ook nut als ik er aan draai. De gas naald lijkt dus gewoon te dik te zijn terwijl hij er wel standaard bij is geleverd.
Post automatically merged:

Hoe ver blijft de schuif open staan? Klein stukje is gewoon normaal, en anders kun je als je het echt niet vertrouwd ff testen zonder naald of die dan verder dicht gaat
Bedankt voor je reactie. Zonder naald zakt hij wel helemaal, heb dat al geprobeerd, hij blijft op een gegeven moment een soort van vast zitten in het verlengende deel van de hoofdsproeier en als ik het gas dus ook met gas naald erin omdraai voelt het ook of hij in het begin een beetje vast zit.
 
zonder gas naald wil hij wel helemaal naar onder zakken en heeft de stationair schroef dus ook nut als ik er aan draai.
Als de gasschuif wel helemaal zakt zonder naald dan lijkt mij het toch beter dat je die doosjesschuiver contacteert waar je die carb. gekocht hebt want dan klopt er inderdaad iets niet met gasnaald of de mengbuis waar hij in moet schuiven.
Zitten er geen braampjes op/in de mengbuis en zit die goed gemonteerd.
 
Als de gasschuif wel helemaal zakt zonder naald dan lijkt mij het toch beter dat je die doosjesschuiver contacteert waar je die carb. gekocht hebt want dan klopt er inderdaad iets niet met gasnaald of de mengbuis waar hij in moet schuiven.
Zitten er geen braampjes op/in de mengbuis en zit die goed gemonteerd.
Is het ook een mogelijkheid om een gas naald setje aan te schaffen, om dus te kijken bij welke gas naald de gasschuif wel helemaal beneden komt
 
Is het ook een mogelijkheid om een gas naald setje aan te schaffen, om dus te kijken bij welke gas naald de gasschuif wel helemaal beneden komt
Ja dat kan wel, maar daar is een gasnaald niet voor. Dan gaat straks je gasschuif dicht maar is het verder niet af te stellen. Met elke juiste gasnaald hoort je schuif dicht te kunnen.
 
Back
Top