Gasschuif deksel demonteren lukt niet

Spectre

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ben net begonnen met sleutelen aan scooters.

Ik heb een nieuwe carburateur gekocht voor mijn '06 Kymco Vitality 2t. Waarschijnlijk heel dom van mij maar ik krijg het gasschuif dekseltje er niet af. Ik heb geen zin om de hele gaskabel te vervangen omdat het waarschijnlijk heel makkelijk is.

Laat maar weten als je zou weten hoe het moet!

Mvg Milan.
Post automatically merged:

Zo ziet die eruit :)
 

Attachments

  • 7004906_gasschuif_deksel_kymco_dink_hor_klein_origineel.jpg
    7004906_gasschuif_deksel_kymco_dink_hor_klein_origineel.jpg
    12.2 KB · Views: 24
Advertisement - register to remove this

Het lijkt er op dat je dit niet kan losdraaien, dat die kan draaien is bedoeld zodat je hem op de carburateur kan monteren. Waarschijnlijk er een kraag geperst op het koperen buisje waar die op zit. De oplossing is dan toch dus de hele kabel vervangen.

Maak anders eens een duidelijke foto van de onderkant van het deksel?
 
Misschien dat je via de 'andere kant' van het koperen buisje iets los kan schroeven, het hele buisje van de gaskabel kan halen en op zie manier via de andere kant het dekseltje er af kan schuiven..
 
Nee lukt niet, dat rubberen bescherm buisje die om de gaskabel heen zit zegmaar. Die zit vast aan de bocht. Ik weet niet of dit misschien gelijmt is ofzo dat ik het gewoon lost kan trekken of iets anders.
 
Ik weet dat deze thread al wat oud is, maar heb je de dop eraf gekregen? Ik heb namenlijk exact dezelfde kabel/dop en mijn kabel wiebelt als ik 'm op de carb heb gezet waardoor de gasschuif blijft hangen en m'n scoot gevaarlijk veel gas geeft
 
Back
Top