dan hebben ze je dat even verkeerd uitgelegd ..
de gasnaald werkt over een groot gebied , je hebt niet voor niks verschillende naalden met verschillende maten etc..
dat de brommer stationair loopt komt alleen maar doordat de stationairstelschroef de gasschuif een klein beetje omhoog houd , dus in feite een beetje gas geeft.
de naald heeft ook invloed op het wegrijden , maar in de eerste instantie heb je daar de stationair of startsproeier voor , deze zit naast de hoofdsproeier , deze kun je in grotere en kleinere maten krijgen , als ie onderin teveel krijgt kun je er kleiner in zetten en als ie te klein is groter. het is echt voor het oppakken op laag toeren.
de naald kun je dus ook in verschillende maten krijgen , als je bijvoorbeeld een "stompe" naald hebt is ie erg dik , en een dikke naald laat minder benzine door , dit noem je dus een arme naald , en vaak moet je daar hele grote sproeiers in doen voor dat ie goed werkt , nu kun je dan en spitsere naald , dus een rijkere naald voor krijgen , deze zorgt dat je lager kunt blijven in hoofdsproeier en is ie makkelijker af te stellen. meestal verander je een naald bij "goedkope" carburateurs of bij std modellen bij een snelle setup , of bij een degelijke setup zoals evo setup oid , deze setups luisteren namelijk stukken nauwer naar de gasnaald dan een simpel setupje.
ik raad bij een milde setup dan ook aan om de naald gewoon in het midden te laten staan.