gasnaald

Scarrie

ScaR ?
wat voor effect heeft het eigelijk om je gasnaald hoger of lager te zette,
kheb mn gasnaald nu op ut laagst gezet, want als ik het gas snel helemaal opentrok kwam die dr un heel klein beetje bovenuit of kan dit geen kwaad?
 
Advertisement - register to remove this

melf #50

Well-Known Member
heb je wel alles erin dan? want je moet de gasnaald meestal met een plaatje of rondseltje vast zetten zodat de naald niet los in de gasschuift hangt.

de naald moet je gewoon op de middelste stand zetten ,dan de hoofsproeier afstellen en heel mischien nog de naald een standje hoger of lager maar het ligt ook aan de setup , aan wat voor carburateur en wat voor naald hoe gevoelig de scooter is.. en of je dus uberhaupt wel aan de naald hoeft te zitten.

als je een naald hoger zet staat ie rijker (dus clipje lager) , de naald naar beneden zetten zet je m armer mee (globaal dus)
 

Sr__ac70

Well-Known Member
melf #50 said:
heb je wel alles erin dan? want je moet de gasnaald meestal met een plaatje of rondseltje vast zetten zodat de naald niet los in de gasschuift hangt.

de naald moet je gewoon op de middelste stand zetten ,dan de hoofsproeier afstellen en heel mischien nog de naald een standje hoger of lager maar het ligt ook aan de setup , aan wat voor carburateur en wat voor naald hoe gevoelig de scooter is.. en of je dus uberhaupt wel aan de naald hoeft te zitten.

als je een naald hoger zet staat ie rijker (dus clipje lager) , de naald naar beneden zetten zet je m armer mee (globaal dus)

gasnaald clipje verstellen was toch alleen voor het staitonair lopen en ook een beetje voor het eerste moment van weg rijden, en de rest gewoon met sproeier doen.

tenminste dat hebben ze mij wijs gemaakt.
 

melf #50

Well-Known Member
dan hebben ze je dat even verkeerd uitgelegd ..

de gasnaald werkt over een groot gebied , je hebt niet voor niks verschillende naalden met verschillende maten etc..

dat de brommer stationair loopt komt alleen maar doordat de stationairstelschroef de gasschuif een klein beetje omhoog houd , dus in feite een beetje gas geeft.

de naald heeft ook invloed op het wegrijden , maar in de eerste instantie heb je daar de stationair of startsproeier voor , deze zit naast de hoofdsproeier , deze kun je in grotere en kleinere maten krijgen , als ie onderin teveel krijgt kun je er kleiner in zetten en als ie te klein is groter. het is echt voor het oppakken op laag toeren.

de naald kun je dus ook in verschillende maten krijgen , als je bijvoorbeeld een "stompe" naald hebt is ie erg dik , en een dikke naald laat minder benzine door , dit noem je dus een arme naald , en vaak moet je daar hele grote sproeiers in doen voor dat ie goed werkt , nu kun je dan en spitsere naald , dus een rijkere naald voor krijgen , deze zorgt dat je lager kunt blijven in hoofdsproeier en is ie makkelijker af te stellen. meestal verander je een naald bij "goedkope" carburateurs of bij std modellen bij een snelle setup , of bij een degelijke setup zoals evo setup oid , deze setups luisteren namelijk stukken nauwer naar de gasnaald dan een simpel setupje.

ik raad bij een milde setup dan ook aan om de naald gewoon in het midden te laten staan.
 

Sr__ac70

Well-Known Member
melf #50 said:
dan hebben ze je dat even verkeerd uitgelegd ..

de gasnaald werkt over een groot gebied , je hebt niet voor niks verschillende naalden met verschillende maten etc..

dat de brommer stationair loopt komt alleen maar doordat de stationairstelschroef de gasschuif een klein beetje omhoog houd , dus in feite een beetje gas geeft.

de naald heeft ook invloed op het wegrijden , maar in de eerste instantie heb je daar de stationair of startsproeier voor , deze zit naast de hoofdsproeier , deze kun je in grotere en kleinere maten krijgen , als ie onderin teveel krijgt kun je er kleiner in zetten en als ie te klein is groter. het is echt voor het oppakken op laag toeren.

de naald kun je dus ook in verschillende maten krijgen , als je bijvoorbeeld een "stompe" naald hebt is ie erg dik , en een dikke naald laat minder benzine door , dit noem je dus een arme naald , en vaak moet je daar hele grote sproeiers in doen voor dat ie goed werkt , nu kun je dan en spitsere naald , dus een rijkere naald voor krijgen , deze zorgt dat je lager kunt blijven in hoofdsproeier en is ie makkelijker af te stellen. meestal verander je een naald bij "goedkope" carburateurs of bij std modellen bij een snelle setup , of bij een degelijke setup zoals evo setup oid , deze setups luisteren namelijk stukken nauwer naar de gasnaald dan een simpel setupje.

ik raad bij een milde setup dan ook aan om de naald gewoon in het midden te laten staan.

ik snap em, nu klopt het verhaal ook beter dan dat wat die gast mij vertelde, want heb zelf ook de naald welleens aan het verstellen geweest en maakte wel wat uit tijdens het rijden.
 
Advertisement - register to remove this
Top