Gasnaald clipje 17,5mm dell orto AM6

Krekel

New Member
Hallo,

Laats was van mijn alprilia rs 50 2008 de gaskabel gesprongen. Tijdens het vervangen was mij opgevallen dat er geen clipje aan de gasnaald zat. Ik heb een dell orto 17,5 m carb. Bij het halen van mijn nieuwe gaskabel had ik aan de scooterzaak gevraagd waar dat clipje geplaatst moet worden, er werd gezegd helemaal onder of één er boven. Dit heb ik dus gedaan en de hele brommer weer in elkaar gezet. Nu merk ik dat de brommer niet meer zo mooi loopt als eerst, is het niet zo dat er gewoon geen clipje in hoort?
Mijn brommer is voor de rest gewoon standaard en ontgrenst ( loopt 90 op teller).
Wellicht is er iemand die het mij zo kan zeggen

Alvast bedankt voor de antwoorden!!!
 
Advertisement - register to remove this

Het clipje helemaal onder in is de rijkste stand,
die kan je beter op de middelste stand zetten.
Dat clipje hoort sowiezo op de gasnaald anders zit de naald los
 
Als er geen clipje in zit zat de naald de hele tijd omlaag. Om dan het clipje op zn laagst te zetten klinkt niet heel logisch. Het is ook een kwestie van proberen op welke stand hij het beste loopt.
 
als hij heeft gelopen met de gasnaald in de sproeier (onderin) ben ik benieuwd hoe groot de sproeier of hoe hoog het vlotterniveau is..
 
Ik gok dat het zon spitse gasnaald geweest is die nog net voldoende benzine door laat,
icm een bijna dichte luchtschroef en kleine sproeier.
Met een stompvormige gasnaald zou het wat minder vlot draaien.
Grote kans dat de luchtschroef en sproeier ook afgesteld moeten worden als de gasnaald weer correct zit gemonteerd.
 
Back
Top