Gaskabels blijven breken kymco

GlennB

Active Member
Beste leden,

Ik heb 2 kymco agility carry scooters
ze zijn 4 a 5 jaar oud en er staat rond de 30k km op. Ik denk dat ik al in het totaal 30x de gasbakels vervangen heb omdat die spontaan breken 4 merken geprobeerd en origineel maar van alle 2 scooters blijven de gaskabels maar breken dit lijkt me niet helemaal de bedoeling iemand enig wat ik hier tegen kan doen?
(Ligt niet aan montage eerste 5 a 10x bij dealer gedaan en nu zelf maar gedaan)
 
Advertisement - register to remove this

Waar breken ze precies?
Is het iedere keer op dezelfde plaats?
Liggen de kabels zoals ze ook af fabriek liggen zonder knikken/scherpe bochten?
 
Je zou de gaskabels ook in kunnen oliën.
Ik doe dat bij de gas en koppelingskabels van mijn motoren met een dop van een spuitbus.
In zo'n dop zit een ontluchtingsgaatje, die boor ik uit zodat één kant van de kabel er strak doorheen past, evt met wat tape er omheen.
Dan wat motorolie in de dop en de kanbel naar beneden laten hangen , wel met iets eronder.
Een nachtje zo laten hangen dan druppelt de olie eruit.

Let wel; op Motorforum waarschuwt men dat de teflon voering van de buitenkabel hier niet tegen kan.
Ik heb dit uit het wphb van Yamaha, om de kabel te smeren met motorolie.
Doe dat al jaren, vooral bij een koppelingskabel, met grote teverdenheid en zonder problemen.
 
Mijn volgende zinnen kunnen onduidelijk zijn, excuus alvast;
Heb je het gevoel dat de kabels breken doordat de bestuurders hard blijven doortrekken, ook al staat de carb al helemaal open?
Geeft het stelstuk op de carburateur (vlak voor de halve maan van de carb) de mogelijkheid om de binnen- en buitenkabel zo af te stellen dat het eind van de gashendel overeen komt met de lengte van de binnenkabel?
Groet,
 
Waar breken ze precies?
Is het iedere keer op dezelfde plaats?
Liggen de kabels zoals ze ook af fabriek liggen zonder knikken/scherpe bochten?
Ja kabels liggen zonder knikken/scherpe bochten kabel breekt steeds af op de gas(veer/hendel) van de cabarateur
Post automatically merged:

Je zou de gaskabels ook in kunnen oliën.
Ik doe dat bij de gas en koppelingskabels van mijn motoren met een dop van een spuitbus.
In zo'n dop zit een ontluchtingsgaatje, die boor ik uit zodat één kant van de kabel er strak doorheen past, evt met wat tape er omheen.
Dan wat motorolie in de dop en de kanbel naar beneden laten hangen , wel met iets eronder.
Een nachtje zo laten hangen dan druppelt de olie eruit.

Let wel; op Motorforum waarschuwt men dat de teflon voering van de buitenkabel hier niet tegen kan.
Ik heb dit uit het wphb van Yamaha, om de kabel te smeren met motorolie.
Doe dat al jaren, vooral bij een koppelingskabel, met grote teverdenheid en zonder problemen.
Ik spray de kabels vooraf in met PTFE spray geen idee of dit werkt dit werd mij geadvisseerd door de website waar ik ze bestel.
Post automatically merged:

Mijn volgende zinnen kunnen onduidelijk zijn, excuus alvast;
Heb je het gevoel dat de kabels breken doordat de bestuurders hard blijven doortrekken, ook al staat de carb al helemaal open?
Geeft het stelstuk op de carburateur (vlak voor de halve maan van de carb) de mogelijkheid om de binnen- en buitenkabel zo af te stellen dat het eind van de gashendel overeen komt met de lengte van de binnenkabel?
Groet,
Nee volgens mij is deze mogelijkheid er niet.
Ik weet niet of het komt door de bezorgers of die hard door trekken dat is het vervelende je hebt er geen zicht op
 
Last edited:
Ik spray de kabels vooraf in met PTFE spray geen idee of dit werkt dit werd mij geadvisseerd door de website waar ik ze bestel.
Post automatically merged:


Complete kabels met vaste tonnetjes kan je alleen in oliën zoals ik beschrijf.
 
Back
Top