gaskabel vervangen gilera runner sp50 2012

mnkylife

New Member
goedendag, ik heb hier een gilera runner sp50 rst uit 2012 alleen is de gaskabel kapot gegaan( vanuit de gashendel) dus nu moet k trekken aan aan kabel om te gassen. nu de vraag is hoe vervang ik zon kabel? en waar moet k op letten bij het aanschaffen van een nieuwe kabel? ik hoop genoeg te hebben geinformeerd hoor graag van jullie terug! bedankt.
mvg,
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet dat sommige scooters een gasronsel hebben. Is dat het geval dan zul je de unit uit elkaar moet halen waar je ook mee start zeg maar om daar je gas kabel in vast te klikken.

Gewoon goed kijken hoe het één en ander zit.

Verder ligt de oude gaskabel er nog in dus kun je via die weg de nieuwe kabel trekken.
Ik vermoed wel, dat als je het goed wilt doen, je wat kappen en zelfs de buddy bak eraf moet halen om ook fatsoenlijk bij de carburateur te kunnen en de weg van de oude kabel kunnen volgen.
 
Verder ligt de oude gaskabel er nog in dus kun je via die weg de nieuwe kabel trekken.
Op zich een goede tip, maar als het een gesplitste kabel betreft, dan kan het niet en dan moet de hele kabel (binnen en buiten) vervangen worden.

Zie foto.

GASKABEL.jpg
 
Last edited:
De foto is niet echt duidelijk. Ik zie het niet goed. Maar geeft niet.

Is die kabel origineel? Zelfde als die van jou?

Dan als dat origineel is, zou ik gewoon de wegen volgen zoals de oude kabel. Waar ze dan opsplitsen gewoon volgen. Je zal vanzelf zien hoe het zit.

Met alle kappen erop zie je niets. Ik heb zelf gas kabels getrokken maar altijd zonder sommige kapdelen. Kun je meteen de gas kabel hier een daar netjes vast zetten.

Ik denk als je de voorkap eraf haalt je treeplank en je buddy zal het een en ander duidelijker worden lijkt mij. Je hebt van die buddys met een luikje om bij de carburateur te komen. Dat is voor mij te klein om fatsoenlijk bij de carburateur te kunnen werken. Dus buddy eraf.

Sommige zullen zeggen dat dat niet hoeft om bij de carb te komen.
Voor dit doeleind komen de kabels van voren dus dat moet je kunnen "zien"!

Om de stationair schroef te stellen hoeft de zadel er niet af als je zo'n luikje hebt.

Ik zou het zo doen!
 
Ik weet dat sommige scooters een gasronsel hebben. Is dat het geval dan zul je de unit uit elkaar moet halen waar je ook mee start zeg maar om daar je gas kabel in vast te klikken.

Gewoon goed kijken hoe het één en ander zit.

Verder ligt de oude gaskabel er nog in dus kun je via die weg de nieuwe kabel trekken.
Ik vermoed wel, dat als je het goed wilt doen, je wat kappen en zelfs de buddy bak eraf moet halen om ook fatsoenlijk bij de carburateur te kunnen en de weg van de oude kabel kunnen volgen.


top heel erg bedankt! kga me me best doen! mvg!
 
De foto is niet echt duidelijk. Ik zie het niet goed. Maar geeft niet.

Is die kabel origineel? Zelfde als die van jou?

Dan als dat origineel is, zou ik gewoon de wegen volgen zoals de oude kabel. Waar ze dan opsplitsen gewoon volgen. Je zal vanzelf zien hoe het zit.

Met alle kappen erop zie je niets. Ik heb zelf gas kabels getrokken maar altijd zonder sommige kapdelen. Kun je meteen de gas kabel hier een daar netjes vast zetten.

Ik denk als je de voorkap eraf haalt je treeplank en je buddy zal het een en ander duidelijker worden lijkt mij. Je hebt van die buddys met een luikje om bij de carburateur te komen. Dat is voor mij te klein om fatsoenlijk bij de carburateur te kunnen werken. Dus buddy eraf.

Sommige zullen zeggen dat dat niet hoeft om bij de carb te komen.
Voor dit doeleind komen de kabels van voren dus dat moet je kunnen "zien"!

Om de stationair schroef te stellen hoeft de zadel er niet af als je zo'n luikje hebt.

Ik zou het zo doen!


top heel erg bedankt! kga me me best doen! mvg
 
De foto is niet echt duidelijk. Ik zie het niet goed. Maar geeft niet.
Hierbij de link, dan zie je de foto duidelijker.
Ik weet alleen niet zeker of dit de juiste kabel is voor @mnkylife zijn scooter.

 
Back
Top