Gaskabel te kort.

betermans

CheapAss DR Power :D
Ik heb recentelijk een 17.5 DO carb op m'n runner gezet alleen ik kwam erachter dat m'n gaskabel nog al aan de korte kant was waardoor de gasschuif constant omhoog stond... Wat kan ik hier nou tegen doen?
Ty alvast.

PS: Kep niks concreets hierover in de search gevonden... vandaar deze nieuwe topic.
 
Advertisement - register to remove this

dat word moeilijk , aangezien er draad in zit , wat ik wel eens doe is de stelschoef op het bochtje eraf halen , een klein stukje afzagen en dan het moertje eraf , zo kun je m net iets korter zetten , soms is dat genoeg.
 
melf #50 said:
dat word moeilijk , aangezien er draad in zit , wat ik wel eens doe is de stelschoef op het bochtje eraf halen , een klein stukje afzagen en dan het moertje eraf , zo kun je m net iets korter zetten , soms is dat genoeg.

Kep net nog effe gekeken, maar ik kan geen schroef(stelschroef) op m'n bochtje vinden. Maar als ik nou de carb er helemaal afhaal en en dekseltje met dus het bochtje erop er ook afhaal en dan een stukje v/h ijzeren bochtje afzaag? Is dit goed mogelijk?
Ty voor je reacties.
 
betermans said:
Kep net nog effe gekeken, maar ik kan geen schroef(stelschroef) op m'n bochtje vinden. Maar als ik nou de carb er helemaal afhaal en en dekseltje met dus het bochtje erop er ook afhaal en dan een stukje v/h ijzeren bochtje afzaag? Is dit goed mogelijk?
Ty voor je reacties.

dat kan ook :)
 
Nou, kep dus net dat buisje een flink stuk ingekort dus ik had iig genoeg gaskabel om de kabel goed vast te kunne zetten achter de gasschuif. Nu is het probleem dat de gasschuif (als ik in de carb kijk door de luchtfilteringang) nog steeds NIET helemaal onderaan hangt. Hij hangt nou ongeveer op 2/3e gas... Nu kan ik hem dus nog steeds niet starten... Hoe kan ik er nou voor zorgen dat dit verholpen wordt? Het is echt fuckin raar aangezien ik eerst gewoon een tijdje rondgereden heb met deze carb + gaskabel en toen zakte de gasschuif wel gewoon naar beneden..:s. Wie kan mij helpen!?
Ty.
 
Ik heb ook het bochtje afgezaagd. Alleen niet ver genoeg, als ik naar links stuur geeft hij ook een beetje gas, omdat de gaskabel dan een stukje wordt meegetrokken door de stuurtstang. Het is handiger, ook voor later, om gewoon een universele gaskabel te halen en die zelf op maat te knippen.

Haal de gaskabel eens los, zakt hij dan wel verder? Zo ja, dan is het een ander probleem. Heb je het bochtje na het zagen wel ontbraamt? Anders blijft de binnenkabel misschien wel gewoon hangen.
 
Cipher said:
Ik heb ook het bochtje afgezaagd. Alleen niet ver genoeg, als ik naar links stuur geeft hij ook een beetje gas, omdat de gaskabel dan een stukje wordt meegetrokken door de stuurtstang. Het is handiger, ook voor later, om gewoon een universele gaskabel te halen en die zelf op maat te knippen.

Haal de gaskabel eens los, zakt hij dan wel verder? Zo ja, dan is het een ander probleem. Heb je het bochtje na het zagen wel ontbraamt? Anders blijft de binnenkabel misschien wel gewoon hangen.

Het bochtje is iig ontbraamt en de gaskabel kan er gewoon goed in bewegen.
Ik weet zelf echt geen drol over hoe ik de gaskabel loshaal enzo, dus ik denk na een hoop hiermee gekloot te hebben dat ik hem maar gewoon naar v.nispen breng.. :). Kost wel wat, maar dan zal het iig ook goed zijn .
 
Back
Top