gaskabel aerox ? :S

Aerox-Evo70

No Title
heyz, ik wordt een beetje gek van die 2 delige gaskabels van aerox, heb er nou al 3 gehaald en ze blijven allemaal hangen na een tijdje, ook met goed smeren enzo :S weet iemand of er een andere gaskabel(universeel ofzo) ongeveer net zo lang is en goed past ? alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

zijn 1,5m, maar die kan je gewoon zelf op lengte maken, doe wel goed veel olie op die binnenkabel van die universele!

Heeft trouwens niks met oliepomp te maken op mina
 
Er gaat een kabel naar een tussenstuk en vanuit daar gaat de volgende kabel naar je carb. De kabels zijn verbonden met een cilindervormig "dingetje"wat heen en weer kan schuiven in het tussenstuk.
 
Het nut is een beperkte draai-slag van je gashandle. Olie pomp word geregeld door krukas en niet door gas-kabel. Dat ding zit ter hoogte van je linkervoet(onder voetplaat dus he). Ik heb gister ander gashandle op aerox gezet (gaat eindelijk het laatste stukje arreche24mm ook omhoog). K'heb gewoon 2 meter universele gaskabel door de buitenkabel geschoven en de boel aangesloten.

/edit:typo
 
Originally posted by Chiel
Er gaat een kabel naar een tussenstuk en vanuit daar gaat de volgende kabel naar je carb. De kabels zijn verbonden met een cilindervormig "dingetje"wat heen en weer kan schuiven in het tussenstuk.

Tadaaaa :W Had hem nog ergens staan...

gaskabel.JPG


Het doel ervan is denk ik dat de gasslag beperkt word...
 
Je kan er een losse kabel doorheen doen. Maar beter koop je er ook gewoon een nieuwe mantel bij die je dan op maat maakt. Let op ik heb dit zelf ook niet gedaan en heb er dus geen ervaring mee of het uberhaupt wel mogelijk is...
 
Originally posted by aerox terror
Die link doet et niet?!
En wat als je een universele kabel dr doorhhen doet... moet die dan wel gewoon nog door de tussenstuk of hoe gaat dat dan?

Niet zow moeilijk denken gozer.... er zit dus een klein blokje tussen je gaskabel. Hier kan je gewoon een universele kabel doorheen duwen. geen probleem toch.
 
Ja sorry, ik heb nog nooit met me gaskabel gekut... alleen met ee nnieuwe carb snapje....
Maar ik vatte het ff niet over een tussenstuk.. en nog niet helemaal...
Hoe zijn dan 2 kabels verbonde dmv dat stukje en als je dr een universele tussen doet, dan blijft dat tussenstukje tog nog wel werke of zo:?:? Ik snap dr geen reet van!
 
hahha, ok, no prob. Dat blokjewat dus tussen je kabel zit. Zie het als een luciferdoosje waarin een kleiner blokje zit die heen en weer kan bewegen in het het luiferdoosje;) de gaskabel zit dan aan dat kleine blokje. Dat kleine blokje kan maar beperkt heen en weer. Als je dus dat kleine blokje eruit haalt en je orginele gaskabel weghaalt hou je dus een buitenkabel over met een dinkie ertussen. Als je dat allemaal hebt weggehaalt kan je er zo een universele kabel doorheen douwen... Het is voor mij ook al een trijdje geleden dat ik dat ding heb aangpast, dus als ik ergens een foutje heb gemaakt moet je maar zeggen... duidelijk zo?
 
Mogelijke "voordelen" die ik kan verzinnen zijn.

- Gasslag beperken. (Eerder nadeel dan voordeel)
- Zorgen dat water niet in je hele kabel komt
- Ze hadden geen gaskabel van die lengte in de fabriek 8P
- Eenvoudig te vervangen :?

Is allemaal niet echt doorslaggevend ofzo...
 
Back
Top