gashendel omzetten naar links

riru

New Member
Beste forum leden,

Vanwegen een handicap kan ik mij hand niet meer draaien, nu wil ik de gashendel omzetten van mijn snorfiets / scooter van links naar rechts hoe gaat dit in zijn werk ? is dit moeilijk en wat zijn de gemiddelde kosten ?

ik hoor het graag,

Rick
 
Advertisement - register to remove this

Ik begrijp uw vraag en realiseer me dat ik geen antwoord geef. Dat gezegd hebbend: Is duimgas een optie?
Groet,
 
Lijkt mij in principe wel te kunnen.
Hendel en kabel aan de linkerkant monteren. Lijkt mij geen probleem.

Nou nee, dit wordt dan een hele rare situatie v.w.b. het gasgeven en remmen.
Het geheel staat dan op z'n kop en de remhevel zit dan aan de binnenkant wat onze hersenen simpelweg niet aankunnen.

Ik weet niet goed om welk type scooter het gaat maar er zijn wel degelijk stuurdelen verkrijgbaar welke puur op de linkerhand
afgestemd zijn. En daar zit ook een compleet gashandel systeem (inclu remhevel) tussen!
 
Om nog maar te zwijgen over de richtingaanwijzerschakelaar.
Deze zit dan ook op zijn kop, links is dan rechts en visa versa.
 
Om nog maar te zwijgen over de richtingaanwijzerschakelaar.
Deze zit dan ook op zijn kop, links is dan rechts en visa versa.

Ja, ook dit is dan andersom en ondersteboven...lol
Had ik eerlijk gezegd ook even niet bij stilgestaan....

En wellicht is de tip van Harr v.w.b. het gebruik van alleen de duim ook nog wel een optie.
Ook hier is het zowel links als rechts plaatsen simpel uit te voeren met minimale kosten.
Een compleet systeem, inclu remhevel kost wel iets meer maar dan is men ook gelijk klaar.
(buiten de kabels om dan!)
 
Last edited:
Ik heb er nog eens over nagedacht maar het issue wat ik aandroeg kan makkelijk verholpen worden door de daden van he linker en rechter knipperlichten in de connector van de draadboom om te draaien.

Verder weet ik niet of de draairichting van de gashendel om te draaien is, wanneer men de gaskabel anders om het stuur wikkelt.
Wel moet er misschien een klein gaatje in het stuur worden geboord voor het borgnokje, wat je vaak vindt aan de binnenkant van het klemmende gedeelte van de gashendel.

Ook wanneer je de hendels omdraait, zit het tonnetje naar boven gericht en loopt de uitsparing waar deze invalt continue vol water, dit is misschien op te lossen door in te smeren met vaseline of vet.

Maar al schrijvende viel mij plots in, wanneer het hydraulische rem(men) betreft, zit het olie resevoirtje(s) op zijn kop.
Hierdoor wordt alles wel heel ingewikkeld.

De ideeen van Harr of NTTman zijn, naar mijn, mening nog het simpelst uit te voeren.
 
Last edited:
Back
Top