This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gashendel is laatst blijven hangen in wheelie

Nuno

New Member
Laatst is dus mijn hashendel blijven hangen in een wheelie. Twee keer achter elkaar in dezelfde straat. Maar als ik normaal rijd dan gebeurt dit niet en nu vraag ik me af waar dat aan kan liggen?
Ik heb een puch zip type 2 met stuurgewichten en ik vroeg me af of het misschien kon komen doordat de inbusbout aan het stuurgewicht niet goed is aangedraaid? Na een paar seconden schoot de hendel trouwens ook weer terug.
 
Stuur niet gewoon een keer rond gedraaid dat de kabel niet goed zit? Anders keer smeren of nieuw kabeltje erin. Wat eventueel nog kan is dat je stuurgewicht tegen je handvat drukt als je die imbus vastdraait. Dan klemt het gewichtje het handvat eigenlijk vast en gaat je hendel misschien ook wel kut
 
Ja de kabel die ik erin heb zitten is volgensmij wel iets te lang want onder de voorkappen loopt die niet in een rechte lijn naar beneden maar met een slag. Kan dat verschil maken dan?
 
Ja de kabel die ik erin heb zitten is volgensmij wel iets te lang want onder de voorkappen loopt die niet in een rechte lijn naar beneden maar met een slag. Kan dat verschil maken dan?
Dat kan zeker, maar kabel moet ook niet te kort zijn want als je stuurt dan zou die ook gas kunnen geven oncerwachts
 
Dat kan zeker, maar kabel moet ook niet te kort zijn want als je stuurt dan zou die ook gas kunnen geven oncerwachts
Ja maar het is alleen gebeurd tijden een wheelie dus misschien moet ik onder de voorkap even alles helemaal vastzetten zodat die dan niet meer daaronder beweegt