Gas kabel te kort bij speedfight 1, 24mm carb..

laurens1408

Well-Known Member
ik heb precies dezelfde probleem als "kkareltje - gas kabel gekloot" alleen dan met een speedfight 1. aangezien ik niet aan topic kaping wil doen heb ik een nieuwe gestart.

het gaat om een 24mm stage 6 carburateur.

de gas kabel word verdeelt in 2 kabels. 1 naar de carb en 1 naar de oliepomp. nu is dat deel naar de carb veel tekort. de carb staat nu op half gas i.p.v dicht. ik heb in tegen stelling tot kkareltje geen speling meer bij de gashendel o.i.d

hoe lossen jullie deze problemen op. ik kom wel 1.5cm te kort bij de gas kabel.

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

je zult iig de oliepomp moeten afsluiten ,mja , oliepomp zal er met zo'n setup dan ook niet op hoeven.

en je moet gewoon even een andere gaskabel kopen en pasmaken.
 
fijn dank u. dat word dus mengsmering

edit///----

maar hoeveel? het is allemaal nieuw spulletje dus alles moet nog ingereden worden. ik zat te denken aan 1 op 25.

het is de volgende setup

Stage 6 70cc pro race.
Yasuni C20 (profesioneel omgelast voor peugeot)
stnd ontsteking (misschien nog binnen rotor)
24mm carb.
4 gr rollen.
 
Last edited:
ik zou 1:40 mixen met goeie olie , zelf mengen ,niet bij het tankstation!!

dat is 9 van de 10 keer de goedkoopste en troepolie die er is..

meer olie zorgt er niet voor dat de brommer heel blijft hoor , staat ie te arm loopt ie ook met extra olie wel kapot..

en teveel olie brengt alleen maar ellende , beter doe je gewoon wat langer voorzichtig met je setup..

maar wat voor cilinder heb je nou? een pro of een racing?

maar waarom zo'n grote caqrburateur?
 
Je moet gewoon even een universele gaskabel halen.
Deze kan je zelf op de gewenste maat maken, enige nadeel is dan dat je oliepomp niet meer geregeld wordt met gaskabel. Maar dit moet je idd gewoon oplossen door zelf olie bij je benzine te doen.
 
Ow.. tis een 70cc racing met rito krukas. moet er nog erg veel aan doen. afstellen begint net. gaat nog wel week duren voor dat ie fijn loopt. koppeling pakt nu veel te snel. (MHR DELTA) met een paarse drukveer en, ik denk dat ie idd te veel bezine krijgt. kan nog niet zien of ie nu te veel of teweinig krijgt zit net een nieuwe bougi in. de carb heb ik gekocht omdat er waarschijnlijk ook nog wel binnen rotor opkomt.

olie wordt castrol TTS.

bedankt voor jullie fijne reacties
 
ik gebruik sinds kort olie van Sunoco , ook in de racer , tot nu toe goed spul , vergelijkbaar met A747 maar kost iets van de helft van de normale A747 prijs , ook leuk spul dus.

castrol TTS vind ik verder veel te duur voor wat het is , kun je net zo goed Silkolene voor 6,50 halen..

MHR delta vind ik zowieso al niks , niet om de kwaliteit maar om het gedoe met het afstellen , Hebo koppeling werkt net zo goed maar is veel makkelijker te verstellen ,ook nog eens goedkoper :)

mja , die heb je nu al..

nog vind ik de 24mm vrij groot.

verder moet je even oppassen met universele kabels , deze zijn vaak slecht , er zijn maar een paar goeie kabels die niet zwaar gaan en veel kunnen hebben , ik gebruik zelf vaak gewoon kant en klare srwww kabels en maak die pas , er is immers niks lastiger dan gaskabels die blijven hangen.
 
Back
Top