Gas grijpt laat aan

Thimobl

Member
Ik zie veel posts over dit onderwerp, echter komt het allemaal neer op de afstelling wat bij mij niet het geval is. Mijn gas grijpt simpelweg laat aan 1/2 seconde je hoort hem toeren opbouwen en bij genoeg toeren schiet die pas weg. De afstelling kan het niet zijn omdat ik hem een week geleden nog perfect af heb laten stellen en bougie is mooi koffiebruin.

Wat mij wel opvalt is dat de draad die naar de gaskraan gaat erg kort is en redelijk strak staat. Zou het hier aan kunnen liggen?

Het gaat hier om een vespa s50 2 takt 2007-2013.
Setup:
- malossi multivar 7,2gr rollen met witte drukveer
- standaard 50cc
- sito plus uitlaat
- sproeier 68
- std 12mm carb

Ik weet niet of het handig is om te vermelden, maar de scooter start alleen als ik gas 3/4 open draai (zowel kick als e-start). Carb is overigens nog geen 2 maanden oud.
 
Advertisement - register to remove this

clipje van de gasnaald 1 streepje lager zetten.
Ik heb even met de gasnaald gespeeld en op alle posities gehad. Nu staat die op zijn hoogste positie en moet ik echt nog een heel klein beetje gas bij geven wil ik hem koud kunnen starten. Echter staat de stationair schroef nu wel perfect afgesteld voor een warme motor. Zijn er nog dingen die ik kan doen zodat die bij een koude motor ook stationair loopt?

Voor je beeldvorming: ik start hem met een beetje gas en als ik gas los laat zacht die langzaam terug in toeren en valt die uit. Hou ik het beetje gas vast, dan gaat die langzaam in toeren klimmen omdat die warmer wordt.
 
Back
Top