Gas geven maar niet vooruit?

Wat is er gebeurd met dat ene koppelingsschoentje, de groeven staan er gewoon in!
Ik vraag me af hoe dit kan want de binnenkant van de koppelingsbel is geheel glad van binnen.
Het kan niet anders dat er hier iets gebeurd is en misschien wel iets heeft tussen gezeten wat er niet hoort tussen te zitten.
Hoe staat het met je trekveertjes in de koppeling is er misschien eentje afgebroken en is deze ertussen gekomen?

Verder kan ik het niet goed zien omdat de foto niet geheel scherp is maar het lijkt erop dat de splines op de as ook wat geleden hebben.
Zit de koppelingsbel wel goed vast en draait deze niet over de as als er kracht op komt?
Hoe zien de splines aan de binnenkant van de koppelingsbel eruit?
 
De trekveertjes zitten er mooi in en heb nog eens gekeken naar die schoentjes kzie 1 krasje zitten maar kdenk dat het door de camera lijkt dat er groeven in zitten. Kdenk dat het probleem bij de vario lag. Ik steek hem morgen terug in één,en hopen op het beste
 
Dat kan ik me goed voorstellen, denk dat je met 3 rollers en 3 ontbrekende rollers het probleem hebt gevonden. Een variateur werkt vanuit centrifugaalkracht. Een bekend voorbeeld hiervan is; als met een emmer water rondzwaaien. Zolang je dat op snelheid doet, blijft het water tegen de bodem van de emmer gedrukt, ook het korte moment dat de emmer ondersteboven is.
Sorry van de gekke uitleg, ik typ op een telefoon.
Groet,
 
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het ontbreken van die gewichtjes het enige probleem is.
Ook zonder gewichtjes moet de scooter van zijn plaats komen.
De vario zal dan niet of minder snel "opschakelen" maar optrekken zal de scooter wel.
Tenzij de v-snaar te lang is, dan heeft de snaar weinig tot geen grip op de poelies en slipt erover heen.
 
De scooter rijd nu heb er een nieuwe v snaar ingedaan voor minarelli en nieuwe rolletjes en hij gaat vooruit alleen stottert hij een beetje dus kleinere sproeier erin. Ik hoor wel een soort wrijving vanuit de carter. Maar mss is dit door de koude.
Bedankt allemaal om te helpen ik heb veel bijgeleerd
 
Ja ben er weer. Kweet niet of jullie hier nog gaan antwoorden maar loop hier weer te sukkelen. Ik heb al sproeier 80 tot 60 gebruikt maar er blijft heel veel rook uit mijn uitlaat komen en loopt maar niet mooi stationair...
Setup is 50cc tnt, 17.5 del, tecnigas next r, en heb er terug de originele luchtfilter op.
 
Back
Top