Gas gaat zwaar tijdens regen

Thomassdm

New Member
Hallo, het het was al vanaf het begin dat ik hem kocht elke keer als het gaat regenen ging langzaam het gas geven steeds zwaarder en als het dan niet meer regent dan gaat hij weer steeds makkelijker tot het weg is en dan gewoon weer normaal doet
Wie weet misschien wat het kan zijn?

Het gaat om een Speedfight 2 LC bouwjaar 2003?

Advertisement - register to remove this

Thomassdm

New Member
Gedaan, maar vandaag tijdens de regen ging het gas alsnog zwaar en trekt ook minder snel op volgens mij heeft het toch iets met de gaskabel te maken.

Pinootje

Member
Haal de kabel even los bij de carburateur en voel even hoe zwaar hij loopt als je de kabel beetje op en neer beweegt met gashendendel en de andere kant vasthouden (die normaal aan de carburateur vastzit.

Pinootje

Member
Ik betwijfel trouwens of een stroef lopende gaskabel effect heeft op minder snel optrekken. Ik neem aan dat je de gashendel gewoon in één keer voluit kan draaien alleen dat het wat zwaarder gaat? In dat geval ga ik er niet vanuit dat dit de reden is van het minder snel optrekken. Misschien een vochtprobleem bij de hoogspanningskabel? Heb ik vroeger met een oude auto ook weleens gehad. De bougieskabels kon je dan insprayen met speciale vochtverdrijvende spray om het probleem te verhelpen.

Advertisement - register to remove this