Gas blijft hangen

Halloo, ik heb sinds kort dat als ik gas geeft hij even blijft hangen en soms wat later reageert, maar mijn gashendel draait wel gewoon terug.

Ik had dit vorige week 1 keer en toen was het de volgende dag opeens weer weg. En nu sinds vandaag is het weet terug.

Gaat om een zip 4 takt

Waar zou dit aan kunnen liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Je gaskabel inoliën.
Ik doe dat door een gaatje in een dop van een spuitbus te maken waar de buitenkabel doorheen past. Evt wat tape erom heen zodat het afsluit.
Zorg dat de binnenkabel vrij kan bewegen, vul dat dop met motorolie en laat dit zo staan, de olie zal langzaam naar beneden lopen.
Nb, let op of er een ontluchtingsgaatje in de dop zit, maak dat gat dan groter.
Kijk ook of de kabel mooi vrij loopt naar je carburateur.
 
Je gaskabel inoliën.
Ik doe dat door een gaatje in een dop van een spuitbus te maken waar de buitenkabel doorheen past. Evt wat tape erom heen zodat het afsluit.
Zorg dat de binnenkabel vrij kan bewegen, vul dat dop met motorolie en laat dit zo staan, de olie zal langzaam naar beneden lopen.
Nb, let op of er een ontluchtingsgaatje in de dop zit, maak dat gat dan groter.
Kijk ook of de kabel mooi vrij loopt naar je carburateur.
Oke dankjewel dan ga ik proberen of mij dat lukt hahah
 
kabel even los (of alleen uitrekken bij de gashendel: gas geven, buitenkabel wegtrekken bij gashendel en gas los laten)) zodat je wat olie op de binnenkabel kan gieten/spuiten. paar x gas geven en weer lossen, proces herhalen.
heeft dit niet het gewenste resultaat: nieuwe complete kabel! als ie echt bij vol gas blijft hangen, rem je 'm niet meer op tijd af!
 
kabel even los (of alleen uitrekken bij de gashendel: gas geven, buitenkabel wegtrekken bij gashendel en gas los laten)) zodat je wat olie op de binnenkabel kan gieten/spuiten. paar x gas geven en weer lossen, proces herhalen.
heeft dit niet het gewenste resultaat: nieuwe complete kabel! als ie echt bij vol gas blijft hangen, rem je 'm niet meer op tijd af!
Als er al word getwijfeld door de TS over het oliën zou ik niet te veel loshalen als ik hem was
 
Back
Top