Gas blijft hangen bij koude motor

ElmarW

New Member

Hallo allemaal,

Ik heb een Kymco New Like E4 uit 2020. Sinds kort is mijn storingslampje gaan knipperen bij contact aan en als de motor loopt. Na ong. een minuutje rijden is het lampje weer weg. Ook is het mij opgevallen dat het gas dan ook een beetje blijft hangen. Zie video bovenaan.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

..moet je je camera niet wegdraaien! ;) volgens mij is het aantal knippers een code, die je weer kunt opzoeken.. is dit koud/warm nog anders? ik vermoed dat ie net als mijn Agility uit 2019 met Dellórto ECS is uitgerust (euro 4) en dat kan een geheel eigen leven leiden, "want milieu"..
hier een voorbeeld-draadje over een sym met knippercodes (staan ze gewoon in/op)
 
Last edited:
..moet je je camera niet wegdraaien! ;) volgens mij is het aantal knippers een code, die je weer kunt opzoeken.. is dit koud/warm nog anders? ik vermoed dat ie net als mijn Agility uit 2019 met Dellórto ECS is uitgerust (euro 4) en dat kan een geheel eigen leven leiden, "want milieu"..
hier een voorbeeld-draadje over een sym met knippercodes (staan ze gewoon in/op)
Hmm, mijn lampje knippert steeds 5 keer, dus dat zou dan volgens de tabel iets te maken hebben met de startermotor. Beetje raar aangezien hij gewoon perfect start. Ik zal checken of ik inderdaad een Dellorto ECU heb en of ik iets kan vinden met de starter. In ieder geval bedankt voor het delen!!
 
Hmm, mijn lampje knippert steeds 5 keer, dus dat zou dan volgens de tabel iets te maken hebben met de startermotor. Beetje raar aangezien hij gewoon perfect start. Ik zal checken of ik inderdaad een Dellorto ECU heb en of ik iets kan vinden met de starter. In ieder geval bedankt voor het delen!!
vergeet niet dat de originele taal Italiaans of chinees/taiwanees is ;) ik vind een tabelletje in het Duits en daar heet ie "kaltstarter", wat ik weer vertaal naar je automatische choke.. (wat eigenlijk een bypass-gasklepje is) als die open blijft hangen, blijft je toerental hoog..
maar het kan ook zijn dat het bij Kymco weer heel iets anders betekent?
 
Last edited:
Back
Top