garantie, reparatie hoe lang?

Xearo

GC Member
Ik heb ff een vraagje. mijn telefoon is kapot en ik heb hem weggebracht ter reparatie, er zat nog garantie op etc. hoe lang mag zoiets duren? de mensen in de winkel zeiden dat het 2 tot 3weken duurt. nu wacht ik al 7weken(2maanden bijna!) en heb nog steeds mijn telefoon niet terug. hoe lang mag zoiets duren? en ja, ik heb al zeker 5x gebeld hoe lang het nog duurde, ze konden het mij ook niet vertellen. :( kan ik een nieuwe telefoon eisen ofzo? want ik zit wel mooi 2maanden zonder tel. en wie weet hoe lang het nog gaat duren? :(

Advertisement - register to remove this

Ik moest ieders keer 3 weken wachten.
7 weken is echt te lang, bel anders eens direct met je provider...

Ga even langs bij de winkel, meestal doen ze dan sneller wat voor je. Misschien hebben ze je wel gebeld, maar had je geen bereik, of zijn ze je nummer kwijt?

k heb een keer 3 a 4 maanden moeten wachten voor reparatie, heb echt te vaak gebeld en dan wisten ze zelf ook niet hoe 't zat...:s op 't einde bleek dat ze heel lang op de onderdelen moesten wachten (display was kapot)... Dus ... je doet er niets aan denk... |(

Originally posted by Rikkard
Ga even langs bij de winkel, meestal doen ze dan sneller wat voor je. Misschien hebben ze je wel gebeld, maar had je geen bereik, of zijn ze je nummer kwijt?

ik ben er al 3x langsgeweest, vorige week nog.

Had je de telefoon niet verzekerd?
Als je de telefoon verzekerd had dan heb je het normaal na 2weken terug.
Kunnen hun het niet repareren binnen die 2weken dan mag je een nieuwe uitzoeken.

Heb je geen verzekering dan kan dat wel 3maand duren.
Want garantie werk nemen ze de tijd wel voor.

moest ik dan een verzekering nemen OMDAT HUN MIJ EEN SLECHTE TELEFOON VERKOCHT HEBBEN? als ik iets koop neem ik aan dat het goed is, dus heb ik daar geen verzekering voor nodig.

Verzekering is bedoeld voor schade en/of diefstal. Dus de keus is aan jezelf wat je dan wilt.
Wil je snel een andere telefoon of wil je langer wachten door geen verzekering te nemen.
Dat is dan gewoon het risico waar je voor kiest.
Je kunt naar de winkel gaan waar je de telefoon gekocht hebt, en vragen of ze niet een vervangend toestel kunt krijgen.

Ik heb 1x 2 maanden moeten wachten.. laatst moest mijn huidige telefoon ook terug, en dat duurde een week of 5... dus t is meestal toch wel langer

Originally posted by Arnie
Verzekering is bedoeld voor schade en/of diefstal. Dus de keus is aan jezelf wat je dan wilt.
Wil je snel een andere telefoon of wil je langer wachten door geen verzekering te nemen.
Dat is dan gewoon het risico waar je voor kiest.
Je kunt naar de winkel gaan waar je de telefoon gekocht hebt, en vragen of ze niet een vervangend toestel kunt krijgen.

Dat is echt bs dat je een nieuwe telefoon mag uitzoeken binnen 2 weken! En een vervangend toestel krijg je alleen maar als je een verzekering hebt genomen.
Je moet op een rustig moment naar de winkel gaan en dan vragen of ze de reparateur op willen bellen. Als ze dat niet doen dan vraag je het nummer van de reparateur, of je moet ze pushen. Elke beetje klantvriendelijke winkel gaat er wel achteraan, zeker als 't rustig is ;)

Originally posted by Rikkard
Dat is echt bs dat je een nieuwe telefoon mag uitzoeken binnen 2 weken! En een vervangend toestel krijg je alleen maar als je een verzekering hebt genomen.

Blijkbaar vat jij het dus niet goed wat ik probeer uit te leggen. :)
Ik bedoel ermee dat als je een verzekering hebt en hun zeggen na 2weken hij kon niet gerepareerd worden, dan mag je een vervangend toestel voor de nieuw prijs van je defecte telefoon uitzoeken.

Bij mij duurde het 6 maanden.
Bleek dat de kerel die mij behandelt had ontslagen was en had als wraak al zn clienten uit de database gewist... :rolleyes:

6 maandan :eek:
Dan heb je het ook aan jezelf te danken, daar ga je toch achteraan?

Ik zou naar de winkel gaan en vragen of het niet wat sneller kan, en als ze niet willen meewerken oid. moet je ze eens ff de waarheid vertellen, werkt vaak heel goed!

Back