Gaat de elektrische start werken met een nieuwe accu (los kabeltje gevonden)

Mees789

New Member
Goedendag!

Ik rij nu sinds een halfjaar rond op een (opgevoerde) Peugeot Speedfight 2, gekocht via marktplaats.
Er is al wat aan gesleuteld (zoals waterkoeling), en het feit dat je hem alleen kunt starten via de kickstart.

Nu zou ik willen dat ik hem ook via de elektrische start zou kunnen starten, alleen vroeg ik me af of dit nog mogelijk was.
Er zat een dode accu in (getest). Nu vraag ik me af of het zin heeft om een nieuwe erin te zetten?

Mijn twijfels komen doordat ik een loshangend kabeltje aantrof toen ik het klepje opende die te vinden is onder mijn zitje (onder de ruimte voor bagage). Wie weet waarvoor dit kabeltje gediend heeft, en zal het de mogelijkheden om de scooter elektrisch te laten starten met een nieuwe accu belemmeren?
 

Attachments

  • IMG_20180928_170430.jpg
    IMG_20180928_170430.jpg
    294.8 KB · Views: 10
Advertisement - register to remove this

Dit lijkt me niks te maken te hebben met de elektrische start maar meer een connector voor de temperatuur sensor.
De foto laat het niet goed zien maar welke kleuren draden zitten aan deze connector?
Ook indien dit kabeltje niks te maken heeft met de elektrische start, is dit nog geen garantie dat de elektrische start gaat werken als je er een nieuwe accu in gooit.

wat moet er allemaal aanwezig en werkend zijn om de elektrische start te doen werken:

1. een goeie accu.
2. een werkend remlicht.
3. een werkende startknop.
4. een werkend startrelais.
5. een goeie connectie tussen pluspool accu en het startrelais.
6. een goede connectie tussen startrelais en startmotor.
7. een werkende startmotor en bendix.
8. een goeie connectie van de startmotor met de massa van de scooter.

Verder moet de spanningsregelaar werken anders is ook de nieuwe accu snel naar de knoppen als deze niet geladen wordt en volledig plat getrokken wordt!

Dusssss, je kunt 2 dingen doen:

a. je koopt een nieuwe accu en je probeert het uit.
b. je controleert bovenstaande zaken op aanwezigheid en werking en besluit daarna of je een nieuwe accu koopt of niet.
 
Dit lijkt me niks te maken te hebben met de elektrische start maar meer een connector voor de temperatuur sensor.
De foto laat het niet goed zien maar welke kleuren draden zitten aan deze connector?
Ook indien dit kabeltje niks te maken heeft met de elektrische start, is dit nog geen garantie dat de elektrische start gaat werken als je er een nieuwe accu in gooit.

wat moet er allemaal aanwezig en werkend zijn om de elektrische start te doen werken:

1. een goeie accu.
2. een werkend remlicht.
3. een werkende startknop.
4. een werkend startrelais.
5. een goeie connectie tussen pluspool accu en het startrelais.
6. een goede connectie tussen startrelais en startmotor.
7. een werkende startmotor en bendix.
8. een goeie connectie van de startmotor met de massa van de scooter.

Verder moet de spanningsregelaar werken anders is ook de nieuwe accu snel naar de knoppen als deze niet geladen wordt en volledig plat getrokken wordt!

Dusssss, je kunt 2 dingen doen:

a. je koopt een nieuwe accu en je probeert het uit.
b. je controleert bovenstaande zaken op aanwezigheid en werking en besluit daarna of je een nieuwe accu koopt of niet.

Harstikke bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik heb nu voldoende informatie. Gezien de prijs niet zo hoog is ga ik het gewoon proberen.
 
Back
Top